Škoda Fabia: Nová generácia príde už na jar. Osud kombi je nejasný

05.08.2020 19:00

Škoda Fabia je posledným modelom Škody na starej platforme. Zmeniť to má nová generácia plánovaná na rok 2021.

Nová Škoda Fabia bude vďaka platforme MQB A0...
Nová Škoda Fabia bude vďaka platforme MQB A0 priestrannejšia a atraktívnejšia. No napriek tomu, že ostane jedným z najpraktickejších áut nižšej triedy, nechce priestorom konkurovať Kamiqu či Scale. Autor: Škoda-Auto

Súčasná, tretia generácia Škody Fabia je na trhu od roku 2014. A napriek modernizácii, ktorú absolvovala pred dvoma rokmi, je najvyšší čas na generačnú výmenu. Ako informuje britský Auto Express stať sa tak má už na jar budúceho roka, presne ako bolo plánované. Okrem veku je tu však ešte jeden dôvod. Aktuálna Fabia je totiž posledným modelom Škody, ktorý využíva staršie základy. Kým jej koncernoví súrodenci Polo, Ibiza a Audi A1 už dávno prepriahli na platformu MQB A0, Fabia má kombináciu prvkov platformy MQB a ešte staršej PQ26. Tá však neumožňuje integráciu niektorých technológií súvisiacich s bezpečnosťou a redukciou emisií.

Pre budúcnosť by to bola veľká nevýhoda. Preto aj novú Fabiu postavia na architektúre MQB A0. Tým si polepší aj v oblasti vnútorného priestoru, pretože nové základy jej prinesú mierne dlhší rázvor a väčšiu šírku. Vysoko situovaná strecha nad zadnými sedadlami jej má ostať, pretože na mnohých trhoch je Fabia stále považovaná za malé rodinné auto. Na druhej strane si však podľa Auto Expressu musí dať pozor, aby prílišnou priestrannosťou neohrozila väčšiu Scalu či Kamiq. Aj z tohto dôvodu je otázne, či spolu dorazí nástupca Combi. V súčasnosti je Fabia pritom jediným autom nižšej triedy s takouto praktickou karosériou.

Vzadu by sa mali objaviť po prvýkrát delené...
Vzadu by sa mali objaviť po prvýkrát delené zadné svetlá. Autor: Škoda-Auto

Dizajn má byť atraktívnejší. Rodil sa síce už pod taktovkou nového šéfdizajnéra Olivera Stefaniho, ten ale rešpektoval charakter, ktorý Fabii vtlačil ešte Jozef Kabaň. Očakávať máme zložitejší tvar reflektorov, masku korešpondujúcu s mladšou produkciou Škody, zadné reflektory v tvare C, dokonca delené, možnosť dvojfarebného lakovania karosérie či neodmysliteľné „kryštálové“ prvky. Interiér presedlá na novší infotainment MIB 3.0, čo znamená redukciu klasických tlačidiel a analógových prístrojov. Zastúpia ich dva displeje s uhlopriečkami 6,5 až 9,2 palca. Týkať sa to bude aj prístrojového panelu.

Pod kapotou sa prekvapenia diať nebudú. Platforma MQB A0 neumožňuje príchod plug-in hybridu ani pohonu 4×4, dokonca ani elektrickej parkovacej brzdy. A tak môže Fabia počítať nanajvýš s mild-hybridnými verziami benzínových 3-valcov 1,0 e-TSI s výkonom od 70 do 85 kW. Najväčším motorom by mohol byť 4-valec 1,5 TSI Evo (110 kW). V súčasnosti ho nemá. O diesle Fabia prišla už pred dvoma rokmi spolu s faceliftom a na tom sa nič meniť nebude. Nie je to tak dávno, čo sa dnes už bývalý šéf Škody Bernhard Maier pre britský Auto Express vyjadril, že s prototypmi už jazdil a nevie sa dočkať, kedy sa Fabia dostane k zákazníkom.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Škoda-Auto #Škoda Fabia #Škoda
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek