Lunaz: Rolls-Royce na elektrinu? Áno, ale Goodwood s tým nič nemá

Rolls-Royce síce koketoval s myšlienkou elektromobilu, ale u zákazníkov veru nepochodil. Tí dali jasne najavo, že ikonický 6,75 litrový 12-valec si nedajú vziať. Napokon, bude aj pod kapotou nového Ghostu, ktorý sa predstaví už na jeseň. No 60 elektrických Rolls-Royceov predsa len vznikne. Ako je to možné?

27.08.2020 12:00
debata
Britská spoločnosť Lunaz plánuje konverziu 30... Foto: Lunaz
Lunaz - elektrický Rolls-Royce Phantom V Britská spoločnosť Lunaz plánuje konverziu 30 kusov Phantomu a 30 modelov Silver Cloud na elektrický pohon. Väčší Phantom by mal dostať batérie s kapacitou až 120 kWh. I tak to bude tomuto monumentu stačiť na maximálne 480 km jazdy.

Pamätáte si na rok 2011? Rolls-Royce vtedy predstavil na autosalóne v Ženeve šokujúci koncept 102EX s čisto elektrickým pohonom. Zákazníci mu však veľmi rýchlo vystavili stopku. Neskôr sa automobilka vyjadrila, že na elektrický model síce nezanevrela, ale že príde až vtedy, keď nastane vhodný čas, alebo keď k tomu bude nútená emisnými regulami. Ten čas však zjavne nenastal. V ponuke aristokratickej značky by ste márne hľadali elektrifikovaný model. Práve naopak, v septembri sa predstaví nová generácia Ghostu a ten nebude mať pod kapotou nič menšie ako úžasný 6,75 litrový 12-valec.

Interiér pôsobí dokonalo pôvodne, no bude... Foto: Lunaz
Lunaz - elektrický Rolls-Royce Phantom V Interiér pôsobí dokonalo pôvodne, no bude prešpikovaný najmodernejšou elektronikou, vrátane navigácie či infotainmentom kompatibilným so smartfónmi.

Napriek tomu si však elektrický Rolls-Royce môžete kúpiť. Nemá však nič spoločné s automobilkou. S ponukou 60 exemplárov prichádza nezávislá britská spoločnosť Lunaz, ktorá sa špecializuje na čoraz populárnejšie elektrické konverzie veteránov. Po značkách Jaguar a Bentley si pod krídla vzala aj Rolls-Royce. Pôjde o modely Silver Cloud a Phantom V zo šesťdesiatych rokov minulého storočia. Nebude to však lacná záležitosť. Za Silver Cloud s batériami s kapacitou 80 kWh zaplatíte 350 000 a za prestížny Phantom s kapacitou 120 kWh, čo je viac ako má Tesla S, až 500 000 libier.

Oba modely budú podporovať rýchlonabíjanie na... Foto: Lunaz
Lunaz - elektrický Rolls-Royce Phantom V Oba modely budú podporovať rýchlonabíjanie na verejných staniciach. Absencia zvuku spaľovacieho motora chýbať v tomto prípade nebude. Skôr naopak, veď vozidlá Rolls-Royce patrili vždy k najtichším modelom planéty.

Na konštrukciu pohonu dohliadal Jon Hilton, niekdajší konštruktér motorov F1 v Cosworthe a Renaulte. Výkon nových elektrických „rollsov“ však firma neprezradila. Vieme len dojazd, ktorý má v oboch prípadoch predstavovať približne 480 km. Samotná elektrifikácia je však len finále obrovského objemu práce, ktoré si vozidlá vyžiadajú. Najprv budú musieť totiž prejsť kompletnou renováciou, ktorej bude predchádzať 3D skenovanie. Lunaz má už množstvo rozpracovaných áut. Dokonca v čase koronakrízy zdvojnásobil počet zamestnancov. A máme tu aj prvý výsledok – krásny, plne funkčný Phantom z roku 1961.

Napriek rešpektovaniu pôvodnosti, ukrýva Phantom nielen pohon s nulovými emisiami či viaczónovú klimatizáciu, ale aj najmodernejší infotainment s navigáciou. Lunaz išiel až tak ďaleko, že do pôvodného autotelefónu, ktorý mohol mať Phantom už pre šiestimi dekádami, implantoval elektroniku moderných mobilov. Každý jeden exemplár bude vyrábaný v súčinnosti so zákazníkom a presne podľa jeho individuálnych požiadaviek. Neexistuje nič, čo by Lunaz klientovi nesplnil. Podobne je to aj s prvým prestavaným Phantomom, ktorý dostal odtieň laku podľa obľúbenej tequily majiteľa.
Lunaz - elektrický Rolls-Royce Phantom V
Lunaz - elektrický Rolls-Royce Phantom V
+6Lunaz - elektrický Rolls-Royce Phantom V

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobily #Rolls-Royce #Rolls-Royce Phantom #Lunaz #Rolls-Royce Silver Cloud
Články podľa značiek