Čo sa deje v servise, ak nie ste pri aute? Palubná kamera to odhalila

31.08.2020 18:00

Palubná kamera je skvelou pomôckou ako objasniť dopravné nehody či poukázať na porušovanie dopravných predpisov. No pozor na ňu by si mali dávať aj zamestnanci autoservisov. Toto video dokumentuje, že nedôvera zákazníkov nemusí prameniť len z ich predsudkov.

To, že je servis súčasťou oficiálnej siete...
To, že je servis súčasťou oficiálnej siete značky ešte neznamená, že v ňom poskytujú profesionálne služby. Autor: Rendon@Facebook

Tento príbeh sa stal za Atlantikom, no nemusí byť ďaleko od našich reálií. Aj na Slovensku majú totiž ľudia často obavy z toho, či si zamestnanci autoservisov plnia svoje povinnosti tak, ako majú. Video, ktoré nahrala palubná kamera Gabriela Rendona z amerického Texasu, ukazuje, že predsudky zákazníkov môžu mať opodstatnenie. Tento majiteľ Hondy navštívil autorizovaný servis v San Antoniu a so svojim zážitkom sa podelil na Facebooku. Požadoval vymeniť motorový olej, čo je, ak ste objednaný na termín, otázka pár desiatok minút. Lenže Randon stratil v servise oveľa viac času.

Servisný technik mu totiž oznámil, že v aute by bolo dobré vymeniť aj olej v prevodovke, brzdovú kvapalinu a tiež vymeniť autobatériu. To je bežný postup, lenže Rendon návrh technika zamietol s tým, že mu stačí výmena oleja a že pár týždňov sa do servisu vráti, aby ďalšie navrhované úkony dokončili. Technik napriek tomu jeho požiadavku nerešpektoval a okrem výmeny oleja vymenil aj prevodový olej, brzdovú kvapalinu a akumulátor. Rendon bol razom konfrontovaný s účtom 480 dolárov, s čím nerátal. Nakoniec ale s rozšíreným servisom súhlasil s výnimkou novej batérie. Požiadal, aby mu vrátili tú pôvodnú.

Hoci demontáž a montáž akumulátora trvá len pár minút, Rendon strávil čakaním viac ako hodinu. Nešlo mu to do hlavy a tak sa rozhodol, že si pozrie záznam z palubnej kamery. S tým technici servisu zjavne nepočítali. Majiteľ Hondy nevychádzal z údivu, keď zistil, že po reklamácii naň zamestnanec servisu v dielni hrubo nadával a ešte k tomu sa ho rozhodol potrestať. Nebudeme prekladať vulgarizmy z videa. Podstata informácie je v tom, že okrem spŕšky hanlivých slov technik kolegovi v servise oznámil, že ak Rendon nechce novú batériu a ponáhľa sa, tak ho nechá čakať celú hodinu.

Je len pochopiteľné, že po takejto skúsenosti sa americký majiteľ rozhodol, že daný servis, hoci autorizovaný, už nikdy nenavštívi. A tak by mali postupovať všetci zákazníci. Vracať sa len tam, kde sú spokojní, alebo využívať servisné služby opravovní, ktoré majú dobré referencie na sociálnych sieťach, alebo od známych. Bohužiaľ, reputáciu dobrého servisu môže zničiť aj nezodpovedný zamestnanec. Personálna politika je už ale na samotných majiteľoch opravovní. Tí by mali dbať, aby nedávali prácu ľuďom, ktorí si ju nezaslúžia, a tých, ktorí sú spoľahliví, riadne odmeniť.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#servis áut #autoservis
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek