Porsche Taycan ide na dračku. Pôvodne plánovanú produkciu 20 000 kusov ročne musela automobilka zo Zuffenhausenu zvýšiť na dvojnásobok. V dnešných časoch, poznačených koronakrízou, sú to však príjemné starosti. Pre Porsche o to príjemnejšie, že predaje Taycanu mu pomôžu zlepšiť flotilové emisie a vyhnúť sa pokutám. V ťažkom prvom polroku sa v Európe predalo 3 231 Taycanov, dokonca viac ako klasickej Panamery! Lenže s rastúcim dopytom čelí automobilka nedostatku zamestnancov.
To je naozaj výnimočné, pretože automobilky dnes v rámci masívnych šetriacich programov prepúšťajú ako na bežiacom páse. Len pred pár dňami sa napríklad objavili správy o 30 000 ohrozených pozíciách v spoločnosti Continental. Na tisíce sa rátajú zrušené miesta v Mercedese-Benz, BMW, Renaulte, Nissane, Forde, Mitsubishi a tak by sme mohli pokračovať ďalej. Porsche však zamestnancov naberá a dokonca zachraňuje sesterské Audi. Ako uvádza Automobilwoche, to mu zo závodu v Neckarsulme prenajalo 400 pracovníkov. Nasadení budú práve na montážne linky Taycanu.
A nejde len o „brigádu“. Dohoda znie, že v Zuffenhausene zostanú dva roky. Našťastie, zaobíde sa to bez veľkého sťahovania, pretože tieto dve mestá sú od seba vzdialené len približne 50 km. Vyriešiť sa to teda dá dochádzaním. Prvé posily sa objavili v Zuffenhausene už v júni a ďalšie budú nasledovať v najbližších mesiacoch. Z linky dnes schádza približne 150 exemplárov Taycanu. To však stále nestačí, aj preto muselo Porsche odložiť príchod praktickejšej verzie Taycan Cross Turismo. Tá sa mala objaviť už tento rok, no nakoniec zamieri k zákazníkom až v tom budúcom.