Lexus zdokonalil digitálne zrkadlá. Zlepšujú odhad

08.09.2020 12:00

V roku 2018 predstavil Lexus nový sedan ES, ktorý sa stal prvým sériovo vyrábaným autom v histórii, kde klasické zrkadlá nahradili kamery. Teraz sú ešte lepšie.

Vylepšené digitálne spätné zrkadlá dávajú...
Vylepšené digitálne spätné zrkadlá dávajú vodičovi lepší prehľad o tom, v akej vzdialenosti sú od neho vzdialené autá a objekty. Autor: Lexus

Digitálne zrkadlá sa šíria automobilovou produkciou. Nielen tie vnútorné. Takú malú elektrickú Hondu e si napríklad už s inými, ako digitálnymi zrkadlami dokonca kúpiť ani nemôžete. Tento systém sa ale nevyhol kritike, pretože hoci má digitálny obraz väčší záber ako bežné zrkadlo a neobmedzujú ho konštrukčné časti vozidla, chýba mu hĺbka. Jednoducho, vodič ťažšie odhaduje skutočnú vzdialenosť vozidiel a objektov, ktoré sa nachádzajú za ním alebo po stranách. Vie to aj Lexus, ktorý bol vôbec prvou automobilkou na svete, ktorá digitálne vonkajšie zrkadlá zaviedla do sériovej produkcie. Pionierom sa stal v roku 2018 model ES, distribuovaný na japonskom trhu.

Tento rok Japonci preto systém digitálnych zrkadiel vylepšili. Do obrazu doplnili referenčné čiary, ktoré uľahčujú posudzovanie vzdialenosti od iných automobilov a prekážok. Počas jazdy rýchlosťou do 70 km/h vidí vodič na ceste tri línie, ktoré znázorňujú vzdialenosť 5, 10 a 15 metrov od zadnej časti vozidla. Pri vyšších rýchlostiach pribúda aj ďalší „marker“ a čiary sú vzdialené 5, 10, 15 až 30 metrov. Počas parkovania zasa čiary ukazujú vzdialenosť 20 a 50 cm od zadného nárazníka, alebo 50 cm od oboch bokov vozidla. Zobrazujú sa v rámci dynamického obrazu a tiež v ikone na displeji, ktorá zachytáva pozíciu vozidla pri pohľade z vtáčej perspektívy.

Digitálne zrkadlá si poradia s dažďom aj tmou.
Digitálne zrkadlá si poradia s dažďom aj tmou. Autor: Lexus

A sú tu aj ďalšie vychytávky. Keď vodič použije smerové svetlá alebo zaradí spiatočku, digitálne spätné zrkadlá sa automaticky prepnú na rozšírené zobrazovanie okolia. Na zmenu spôsobu zobrazenia upozorní vodiča ikonka v rohu displeja. Keď vodič dokončí zmenu smeru, prechádzanie z pruhu do pruhu alebo parkovanie, systém sa automaticky prepne na štandardné nastavenie. Okrem toho môže vodič prepnúť rozšírené zobrazenie ručne, alebo túto funkciu úplne deaktivovať. Kamerové jednotky sú vybavené zabudovaným vyhrievaním, ktoré zabraňuje zamŕzaniu alebo zahmlievaniu. Navyše sú umiestnené tak, aby obraz neblokovali dažďové kvapky alebo sneh.

V prípade potreby môže vodič zapnúť funkciu odhmlievania tlačidlom na prístrojovej doske. Zobrazenie systému možno upravovať pomocou ovládacích prvkov na paneli dverí vodiča, podobne ako klasické vonkajšie spätné zrkadlá. Systémové nastavenia sú k dispozícii prostredníctvom menu, vrátane nastavenia jasu, ktoré má len Lexus, alebo automatického zasúvania kamier po zaparkovaní vozidla. Systém taktiež disponuje funkciou sledovania slepého uhla. Dôležité je, že z inovácií Lexus ES môžu mať úžitok aj slovenskí zákazníci. Potom, čo sa ES dostal začiatkom januára na japonský trh, je k dispozícii aj na Slovensku.

Lexus ES - digitálne
		zrkadlá
Lexus ES - digitálne
		zrkadlá
+2Lexus ES - digitálne
		zrkadlá

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#virtuálne zrkadlá #Lexus #digitálne spätné zrkadlá
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek