Nissan zachráni v Európe Renault. Vyvinie mu Micru

10.09.2020 12:00

Nie je to tak dávno, čo sa nad alianciu Renault-Nissan sťahovali čierne mračná. Nakoniec prežije vďaka novej stratégii. A jej prvým výsledkom bude nová Micra. S Renaultom však bude mať spoločného viac ako kedykoľvek predtým.

Nový Nissan Micra má doraziť na trh v roku...
Nový Nissan Micra má doraziť na trh v roku 2023. Vyvinie a vyrábať ho pre Nissan bude Renault. Autor: Nissan

Spor medzi Renaultom a Nissanom nabral na obrátkach po zatknutí niekdajšieho šéfa aliance Calosa Ghosna v roku 2018. Odvtedy to išlo s oboma značkami dolu vodou, nehovoriac o Mitsubishi. Tretí člen aliancie len nedávno oznámil, že plánované nové modely do Európy už nedovezie, čo je diplomatická verzia informácie, že po dopredaji súčasných modelov sa z európskeho regiónu stiahne. Ďaleko od toho nemal ani Nissan, na ktorý dopadla kríza viac ako na Francúzov. Koronavírus situáciu už len zdramatizoval. Kým ešte v roku 2018 mal Nissan na európskom trhu podiel 3,3 percenta, v prvom pandemickom polroku klesol na 2,5 percenta.

Podľa vyjadrení Ashwani Gupta, výkonného riaditeľa Nissanu, sa však priaznivci Nissanu odchodu značky z Európy obávať nemusia. Povedal to pre francúzsky denník Le Monde. Je to v súlade s novou stratégiou, ktorá má byť prospešná pre japonskú aj francúzsku stranu a zároveň vniesť do vzťahov väčšiu vyváženosť. Nissan sa totiž posledné roky sťažoval na direktívne zásahy zo strany Renaultu a tiež na snahy o hlbšiu integráciu Nissanu s francúzskou značkou, čo by znamenalo ohrozenie nezávislosti japonskej automobilky. Pritom je Renault podstatne menším výrobcom ako Nissan.

Podľa novej dohody si tak má Renault s Nissanom rozdeliť úlohy podľa toho, v čom a kde sú jednotlivé značky najsilnejšie. V prvom rade má ísť o geografickú pôsobnosť. Každá zo značiek dostane na starosť jeden región. Renault sa ujme vedenia v Európe, Nissan v Číne a Mitsubishi v juhovýchodnej Ázii. Podobne to má byť v oblasti vývoja. Každá zo značiek bude zodpovedná za určitú časť technológií, ktorú zabezpečí a poskytne partnerom. To sa líši od minulosti, keď boli vývojové tímy vedené k tandemovej spolupráci. Pôjde napríklad o vývoj platforiem, motorov, autonómnych či nízkoemisných technológií a podobne. A prvým výsledkom tejto stratégie sa stane práve nová Micra.

„Budúca generácia Micry bude nasledovať Renault. Požiadame ho, aby nám novú Micru vyrábal. Rozhodnutie aká bude stratégia a kde bude situovaná výroba, bude na rozhodnutí Renaultu,“ vysvetľuje Gupta. Nissan zas pre Renault vyvinie kompaktné SUV. Aký je rozdiel v porovnaní s minulosťou? Súčasná Micra sa síce vyrába na platforme Clia a dokonca v spoločnom závode vo francúzskom Flins, ale Nissan si ju vyvinul sám. Novinka by mala doraziť na trh v roku 2023. Otázkou je však to, či sa oddaní vývojári Renaultu dokážu identifikovať s „cudzím“ autom, ktoré má navyše konkurovať ich Cliu a či sa to neprejaví na jeho kvalite a následných predajoch.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Renault #Nissan Micra #Nissan
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek