Šéf koncernu VW si vyskúšal Teslu Y. Diess chválou nešetril

14.09.2020 16:00

Nebýva zvykom, aby si šéfovia konkurenčných firiem vyjadrovali vzájomný obdiv. Minimálne Herbert Diess to však vo vzťahu s Elonom Muskom robí. Najnovšie pri teste novej Tesly Y. Vyskúšal si ju aj s vedúcim vývoja Frankom Welschom.

Šéf Volkswagenu Herbert Diess (vľavo) a šéf...
Šéf Volkswagenu Herbert Diess (vľavo) a šéf vývoja značky Frank Welsch si nedávno vyskúšali Teslu Y. Vraj ide o referenčný elektromobil v mnohých ohľadoch. Autor: Linkedln

V živej pamäti máme minulotýždňovú nečakanú návštevu šéfa Tesly Elona Muska na letisku Braunschweig, kde si v sprievode šéfa Volkswagenu Herberta Diessa vyskúšal nový elektrický VW ID.3. Stretnutím sa pochválil sám Diess vo svojom profile na internej sieti firmy Linkedln. A teraz tu máme ďalšie pokračovanie tohto nevšedného príbehu. Tentoraz si totiž Diess vyskúšal elektrickú Teslu Y. Niet pochýb o tom, že v tom má prsty Musk, i keď spolujazdca Diessovi nerobil. Už dávno je po svojej pracovnej návšteve Nemecka späť v Kalifornii. Diess si zobral ako „kopilota“ šéfa vývoja Volkswagenu Franka Welscha. A opäť svoje dojmy zhrnul na sociálnej sieti.

Napriek mnohým sťažnostiam majiteľov Tesiel, ktorí kritizujú kvalitu amerických elektromobilov, Diess nešetril na adresu konkurenčného produktu chválou, až takou, aká sa jeho pozícii príliš nehodí. Musk bol vo svojich vyjadreniach v Braunschweigu oveľa zdržanlivejší, Diess nie. „Samozrejme, že som si s kolegom Welschom vyskúšal Teslu Model Y. Toto auto je pre nás v mnohých ohľadoch, aj keď nie vo všetkých, referenciou. Najmä v oblasti užívateľského komfortu, on-line aktualizácií, asistenčných prvkov, výkonov špičkových verzií, dobíjacej siete alebo dojazdu,“ uviedol Diess na svojom profile.

Diess považuje za správne, že Teslu Y od začiatku vyvíjali len pre elektrický pohon. A nezabudol pripomenúť, že presne túto stratégiu zvolil aj Volkswagen pri vývoji ID.3 či SUV ID.4. „Veľa našich konkurentov používa stále platformy pre vozidlá so spaľovacími motormi. Výsledkom bude, že nebudú vyrábať tie najlepšie elektromobily,“ dodal. A hoci Diess uviedol, že sa teší na ďalšie stretnutie s Elonom Muskom, na spoluprácu VW a Tesly vraj máme zabudnúť. Tomu je ale ťažké uveriť. Načo by boli dobré takéto verejné prejavy obdivu?

Aj keď vzájomné pochvaly Muska na VW ID.3 a Diessa na Teslu Y pôsobia priam idylicky, pravda je taká, že obaja výrobcovia majú so svojimi elektromobilmi problémy. Tesla s veľmi nízkou úrovňou kvality spracovania a Volkswagen zas so softvérom, ktorý „štrajkuje“ viac, ako by sa patrilo. Aj preto niektoré funkcie, ako napríklad head-up displej s rozšírenou realitou, aktivuje automobilka majiteľom ID.3 až v priebehu budúceho roka. Chybný softvér stál aj za oneskorením predaja kľúčovej elektrickej novinky nemeckej automobilky.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#VW ID.3 #VW #Volkswagen #Tesla Y #Herbert Diess
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek