Do vývoja akumulátorov s pevným elektrolytom, takzvaných solid-state batteries, ktoré majú priniesť elektrickým autám vytúžené rýchle nabíjanie, nižšiu hmotnosť a dlhší dojazd, investuje množstvo automobilových spoločností. Medzi nimi aj Toyota, ktorá už má prototyp takéhoto akumulátora a s jeho nasadením do sériového elektromobilu počíta v roku 2025. Tvrdí, že plné nabitie batérie novej generácie trvá len 15 minút. Nie všetci experti v oblasti batériového priemyslu sú však takí optimisti.
Bývalý vývojár Tesly, ktorý bol zodpovedný za akumulátory v Tesle Roadster, Gene Berdichevsky, si myslí, že pevný elektrolyt je falošnou nádejou a že solid-state batérie nepredstavujú v odbore žiadnu zásadnú revolúciu. Podľa neho je budúcnosť stále v klasických lítium-iónových akumulátoroch, pretože nová technológia nie je pripravená na riziká, ktoré predstavuje. Berdichevsky hovorí, že pevné elektrolyty sú napríklad náchylné na mikropraskliny, čo vedie k poškodeniu akumulátorov.
Ďalšie dôvody sú logistické, pretože spoločnosti vyrábajúce batérie sú nastavené na súčasnú technológiu a prechod na pevný elektrolyt by vyžadoval obrovské investície do inovácii podnikov. Sama Toyota priznáva, že musí v technológii, ktorú vyvíja spolu so spoločnosťou Panasonic, vychytať ešte množstvo múch. „Aby sme prekonali obmedzenia súčasného prototypu, testujeme rôzne konfigurácie anódy a iných materiálov. Snažíme sa viacerými spôsobmi odstrániť nedostatky, ktoré sa doteraz objavili,” povedal Keiji Kaita, viceprezident Toyoty.