
Honda HR-V súčasnej generácie je na trhu od roku 2014. Ide o globálny model, predávaný aj pod označením Vezel a XR-V. Už začiatkom budúceho roka mala prísť na svet nová generácia, lenže koronakríza spôsobila sklz. Podľa japonských médií by sa tak mala premiéra posunúť na máj. V každom prípade sú vývojové práce vo finálnom štádiu, čo dosvedčujú snímky testovacích prototypov, ktoré sa preháňajú na japonských cestách.
Formát sa veľmi meniť nemá. Novinka má byť dlhá 4 350, široká 1 785 a vysoká 1 600 milimetrov. Dizajn ešte viac umocní siluetu kupé, ktorá bola typická aj pre súčasnú generáciu. Preto ostanú kľučky zadných dverí naďalej maskované v stĺpikoch. Zato technika sa má zmeniť radikálne. Základom HR-V bude totiž nový Jazz, ktorý prešiel v Európe na hybridný pohon e:HEV. Iný osud nemôže mať kvôli emisným limitom ani HR-V.
Pod kapotou by sme tak mali nájsť atmosférický 4-valec 1,5 i-VTEC v role generátora a hlavný trakčný elektromotor. Na rozdiel od Jazzu však počíta HR-V aj s druhým elektromotorom na zadnej náprave, čo zabezpečí pohon oboch náprav. Spaľovací motor sa prostredníctvom jednostupňovej prevodovky spojí s kolesami prednej nápravy len pri vyšších rýchlostiach. Jazz sa tak stane súčasťou plánu Hondy mať do roku 2022 v Európe elektrifikované všetky modely. Už v súčasnosti má na trhu hybridné CR-V, hybridný Jazz a elektromobil Honda e.