Šok: Volkswagen sa zbavuje Bugatti. Predá ho chorvátskemu Rimacu!

Čas drahých hier skončil. Obrovské investície do Bugatti sú pre koncern VW v čase elektrifikácie do budúcnosti neudržateľné. Podľa Car Magazine tak legendárna značka z Molsheimu zamieri do rúk chorvátskeho výrobcu elektrických hyperšportov. Ferdinand Piech sa asi obracia v hrobe.

18.09.2020 10:00
debata (4)
Bugatti je súčasťou koncernu VW 21 rokov. Svoju... Foto: Bugatti
Bugatti Chiron Pur Sport - 2020 Bugatti je súčasťou koncernu VW 21 rokov. Svoju úlohu však už asi splnilo. Medzi autami so spaľovacím motorom ho nik neprekoná. Budúcnosť je ale elektrická.

Emisný škandál Dieselgate, ktorý odštartoval v roku 2015, stál Volkswagen viac ako 30 miliárd eur. Už dávno sa preto špekulovalo nad tým, ako nemecký výrobca áut bude tieto straty sanovať. Jednou z ciest bol predaj niektorých koncernových značiek. Ako však vieme, dnes sa píše rok 2020, no portfólio sa nezúžilo ani o jedno jediné logo. Teraz to ale vyzerá tak, že na „odstrel“ je najväčšia pýcha koncernu – značka Bugatti. Britský Car Magazine prišiel totiž s informáciou, že vedenie koncernu ju plánuje predať chorvátskemu výrobcovi elektrických hyperšportov Rimac. A dokonca tvrdí, že podmienky sú už dohodnuté.

Piechova „láska“ je príliš drahá

Na to však muselo vedenie VW zlomiť odpor rodiny Piechovcov, ktorá vlastní kontrolný 50-percentný balík. Práve Ferdinad Piech, dlhoročný šéf predstavenstva a neskôr predseda Dozornej rady Volkswagenu, sa totiž v roku 2009 zaslúžil o reinkarnáciu Bugatti a novým Veyronom mu vdýchol nový život. Tento rakúsky patriarcha rozšíril portfólio Volkswagenu aj o prestížne logá Bentley a Lamborghini. Bugatti však bolo jeho najmilovanejšou značkou. Lenže Piech vo VW skončil v roku 2015 a vlani zomrel. Čas hier sa skončil. Koncern potrebuje investovať do elektrifikácie, digitalizácie a autonómneho riadenia. Stratové Bugatti, s jeho 16-valcovým Chironom, týmto plánom nesvedčí.

Predaj je tak celkom logický. Úplne sa však Volkswagen svojho vplyvu na Bugatti nevzdá. Ústrednú rolu totiž v transakcii zohrá sesterské Porsche, ďalšia Piechova láska. Táto značka má už dnes v chorvátskom Rimacu 15,5-percentný podiel, a a plánuje ho zvýšiť až na 49 %. Práve „výmenou“ za Bugatti. Nový chorvátsky vlastník je možno prekvapením, lenže Rimac je v skutočnosti jednou z vychádzajúcich hviezd automobilového priemyslu. To napriek tomu, že má len 11 rokov a že z prvého elektrického hyperšportu One vzniklo len osem exemplárov a nový C-Two s výkonom 1 914 koní ešte do výroby neposunul.

Budú nasledovať ďalšie značky?

Napriek tomu do chorvátskej spoločnosti, ktorá zamestnáva približne 600 ľudí v oblasti vývoja elektromotorov, batérií, softvéru a elektroniky, investujú mnohé automobilky. Rimac je totiž podľa viacerých na špičke, čo sa týka výkonovej a energetickej hustoty elektrických pohonov. Volkswagen a Porsche by sa tak dostali k technológiám, ktoré by mohli koncern vystreliť na Olymp elektromobility. Takže tých 500 miliónov eur, ktoré môže VW za Bugatti dostať, nemusí byť najdôležitejších. Ako pripomína Car Magazine, v tejto transakcii možno žiadne peniaze nepotečú. Bugatti ani Porsche sa k zverejneným informáciám zatiaľ odmietli vyjadriť.

Car Magazine tiež upozorňuje, že Bugatti môže byť len prvou lastovičkou veľkého odpredaja značiek z koncernového košiara. Na rade vraj majú byť Lamborghini, Seat, Ital Design, Bentley či Ducati. Súčasný manažment vo Wolfsburgu nie je totiž emocionálne naviazaný na tieto klenoty tak ako Piech a jeho rodina. Bugatti navyše už svoju historickú úlohu splnilo. V časoch elektrifikácie nie je jeho gigantický 16-valec so štyrmi turbodúchadlami a výkonom 1 500 koní, a rovnako masívnymi emisiami práve v móde. S účinkovaním pod krídlami koncernu VW sa má preto rozlúčiť v októbri solitérom v podobe konceptu Vision Le Mans s nulovými emisiami, ktorého dizajn navrhol 27-ročný dizajnér Max Lask. Možno už s chorvátskou technikou.
Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 2020
Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 2020
+15Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 2020

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #Bugatti #Rimac
Články podľa značiek