Tatra 603 sa svetu predstavila v roku 1956. Nadviazala na aerodynamickú tradíciu svojich predchodkýň – od fascinujúcej Tatry 77 cez Tatru 87 až po Tatru 600 Tatraplán. Rodila sa síce v ťažkých časoch politických procesov a znárodňovania hospodárstva, no tatrováci i tak dokázali, že v Kopřivnici vedia napriek všetkému postaviť auto, ktoré sa môže rovnať s tou najrenomovanejšou konkurenciou. Jej vývoj dokonca prebiehal v utajení, pretože RVHP rozhodla, že luxusné limuzíny sa budú vyrábať výlučne v sovietskych závodoch GAZ a ZIL. Sovietske limuzíny však nespĺňali kvalitatívne predstavy československej vlády. A Tatra 603 mala slúžiť najmä jej a straníckym špičkám.
Naoko sa síce režim tváril, že šesťstotrojka je vo voľnom predaji, no jej cena ju kvalifikovala do kategórie áut snov. Pre obyvateľstvo bola absolútne nedostupná. Prvé kusy stáli 95 000 Kčs. V 60. rokoch dokonca zdraželi na 108 000 korún a posledné stáli neuveriteľných 195 000 korún. Nakoniec sa Tatra 603 vyrábala predlhých dvadsať rokov, až do októbra 1975, keďže slovenský projekt 603 X skončil v „koši“. Z výrobných liniek v Přiboře zišlo 20 422 vozidiel. To je dosť veľa na to, aby sa z Tatry 603 stal extrémne cenený veterán. No výnimka tu je. Tatra 603 sa totiž vyrábala v rôznych verziách. A z tej prvej, ktorá sa vyznačovala nasávacím otvorom na kapote a nezameniteľnou trojicou reflektorov pod spoločným krycím sklom, vzniklo len 5 992 exemplárov.
Práve taká sa začiatkom septembra objavila v inzeráte na nemeckom portáli jazdených áut. A to s neuveriteľnou cenou 85 000 eur. Tento exemplár, vyrobený v roku 1960, vlastnil niekoľko rokov majiteľ z nemeckého Klingsmoosu. A staral sa oň s veľkou láskou. Napokon, mal o čo, veď zhodou okolností pochádzala táto konkrétna Tatra priamo z expozície tatrováckeho múzea v Kopřivnici. Fotogaléria dokazuje jej perfektný stav. Lak je naleštený, akoby práve zišla z linky, a to isté platí o všetkých chrómových komponentoch. Aj interiér v zeleno-hnedom vyhotovení je v dokonalom stave. A to nehovoríme o motore. Je takmer isté, že aj napriek veku 60 rokov dáva tento vzadu uložený vzduchom chladený 8-valec z objemu 2 545 ccm nezmenených 70 kW (90 k).