Automobilky sa postupne tejto ideovej línii prispôsobili a vozidlá začali vybavovať hneď niekoľkými bezpečnostnými systémami. Lenže jednostranne zamerané crashtesty môžu časom navádzať na zanedbávanie iných prvkov bezpečnosti, keďže tie sa na celkovom hodnotení podieľajú len okrajovo. Metodiku je teda občas nutné zmeniť a to sa práve stalo v prípade nárazových testov Euro NCAP.
A dôležité je, že zmena nastala v oblasti pasívnej bezpečnosti. Do hodnotenia ochrany posádky totiž pribudol ďalší typ zrážky. Okrem čelnej zrážky s úplným prekrytím, čelnej zrážky s čiastočným prekrytím, bočného nárazu a nárazu zozadu musia automobily absolvovať aj čelnú zrážku s pohybujúcou sa prekážkou s 50% prekrytím. Tento test pomáha odhaliť riziko zranení, ktoré môže spôsobiť predná časť karosérie. Dôvodom je väčší počet SUV a crossoverov s vyššou svetlou výškou na cestách a tie predstavujú pre menšie a nižšie modely zvýšené nebezpečenstvo pri zrážke.
Ako prvý model sa novému crashtestu podrobila nová generácia Toyoty Yaris a zvládla ho veľmi dobre. Zo 16 možných bodov získala 12, pričom nárazy predstavovali nebezpečenstvo hlavne pre trup vodiča a stehná cestujúcich vpredu. Celkovo získal Yaris za ochranu dospelých 86 %. Vysoké percentuálne hodnotenie si vyslúžila aj ochrana detí, a to až 81 %. Zraniteľných účastníkov premávky chráni Toyota Yaris na 78 % a elektronické asistenty si vyslúžili hodnotenie 85 %. Tieto výsledky bez problémov stačili na zisk piatich hviezd v rámci celkového hodnotenia.