Tretia generácia Dacií Logan a Sandero už nie sú veľkým tajomstvom. Automobilka totiž začiatkom septembra zverejnila oficiálne snímky oboch modelov. To čo však stále skrýva, je ich interiér. Napriek tomu doň môžeme nazrieť. A to už po druhýkrát. Na internet sa totiž v priebehu času dostali neoficiálne fotografie. Už tie naznačovali veľký pokrok v oblasti dizajnu a infotainmentu, aspoň v kontexte Dacie, ktorá sa stále usiluje o menej solventných zákazníkov. Nové snímky ponúkajú ešte detailnejší pohľad, ktorý len potvrdzuje, že slová Dacie o „prepísaní histórie v pomere ceny a hodnoty“, nebudú iba marketingovou vatou.
Logan aj Sandero naozaj dostanú voľne stojaci a podstatne väčší displej infotainmentu. Vidíme tiež dekorácie palubnej dosky a dokonca plasty, ktoré by mohli mať mäkké povrchy. Precíznejšie vypracované sú tiež prieduchy ventilácie. A čo je podstatné, na jednej z fotografií vidíme volič automatickej prevodovky, o ktorej sa mohlo týmto cenovo orientovaným dvojičkám zatiaľ iba snívať. Podobne je to s automatickou klimatizáciou, známou z Dusteru. A z tohto extrémne úspešného SUV bude pochádzať aj volant či prístrojový panel. Jednoducho, dvojičky ponúknu opäť o niečo viac ako v minulosti.
Platí to aj o technike. Základom sa totiž stane aktuálne Clio a jeho platforma CMF-B, i keď v lacnejšej špecifikácii. I tak to Dacii umožní nasadiť viac moderných asistenčných systémov, ako monitorovanie slepých uhlov zrkadiel, a tiež modernejšie motory vrátane mild-hybridnej verzie. Šušká sa o spojení 4-valca 1,6 E-Tec so štartér-generátorom a malou li-ion batériou. Výkon by sa mohol vyšplhať na 140 koní (103 kW), čo znamená, že mild-hybrid bude vôbec najvýkonnejšou verziou Loganu a Sandera. Väčšia elektrifikácia už ale pre cenu do úvahy nepripadá.
Rátať môžeme aj s doteraz známymi agregátmi – trojvalcami 1,0 SCe (54 kW) a 1,0 TCe (66, 74 kW) či 4-valcovým dieselom 1,5 Blue dCi (70 kW). Viac špekulovať nemá význam, veď do zverejnenia chýbajúcich informácií zostáva naozaj už len pár hodín. No už teraz je isté, že sa je na čo tešiť. A potrebuje to aj samotná Dacia, ktorá utrpela vplyvom koronakrízy viac ako iné značky. Pandémia zasiahla práve jej menej solventné „publikum“. V prvých ôsmich mesiacoch zaznamenala v Európe podľa štatistík ACEA až až 40,5-percentný pád registrácií.