BMW si v USA ‘prikrášľovalo‘ čísla. Teraz za to zaplatí

Nemecká automobilka sa snažila vyzerať za Atlantikom úspešnejšia, ako v skutočnosti bola. Zverejňovanie nepravdivých údajov o predaji ju teraz vyjde poriadne draho.

30.09.2020 10:00
debata
BMW sa od roku 2015 snažilo vylepšiť svoj imidž... Foto: BMW
BMW - USA BMW sa od roku 2015 snažilo vylepšiť svoj imidž v USA predstieraním väčšieho objemu predajov. Nepravdivé čísla predkladala automobilka investorom a ratingovým agentúram.

Nemecké BMW dostalo v USA pokutu za zverejňovanie zavádzajúcich údajov o predaji. Automobilka a jej dve dcérske spoločnosti musia v rámci vyrovnania zaplatiť 18 miliónov dolárov (15,4 mil. €), uviedla to vo štvrtok (24. 9.) americká komisia pre cenné papiere a burzy SEC. BMW podľa SEC od roku 2015 do roku 2019 pomocou rôznych pochybných metód prikrášľovalo údaje o odbyte na trhu v USA, aby sa splnili interné ciele.

Navyše si automobilka tiež chcela takto v rámci konkurenčného boja s inými výrobcami prémiových áut zlepšovať svoj obraz na verejnosti. Komisii pre cenné papiere predovšetkým prekážalo, že dcérska firma nemeckého koncernu BMW Capital predložila pochybné údaje o predaji aj investorom a ratingovým agentúram. Tým sa pri emisii firemných dlhopisov v objeme okolo 18 miliárd dolárov rozšírili zavádzajúce informácie.

Komisia však ocenila, že BMW aj napriek problémom spojeným s pandémiou nového koronavírusu spolupracovalo pri vyšetrovaní. To SEC zohľadnila pri výške pokuty. BMW zároveň peňažnú pokutu prijalo. Výrobca z Mníchova však zďaleka nie je prvou automobilkou trestanou za podobné „nepresnosti“. Vlani udelila SEC pokutu 40 miliónov dolárov napríklad aj taliansko-americkej automobilke Fiat Chrysler za zavádzanie investorov prikrášlenými údajmi o predaji.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #USA #pokuta #BMW
Články podľa značiek