Výhodou motorky je jej rýchlosť. Záchranár je na mieste o tri až päť minút skôr. „Myslím si, že toto je čas, ktorý niekedy rozhoduje o životoch,“ tvrdí Krcho. Rýchlosť sa prejaví pri veľkom stúpaní v kopcovitom teréne alebo v mestskej zápche. Krcho dodáva, že na miesto vyráža naraz motorka aj sanitka. Vybavenie je podobné. Záchranár na motorke má k dispozícii defibrilátor, EKG prístroj, kyslíkovú fľašu, lieky a ďalšie prístroje potrebné na záchranu životov.
Do služieb záchranky je nasadená Honda Africa Twin, v najbližších týždňoch k nej pribudne ešte jedna motorka cestného typu. Motocykel je postavený tak, aby odviezol čo najviac vecí potrebných na prvotnom zásahu. Má zvukové aj svetelné zariadenia. Navyše, ako hovorí Krcho, má aj automatickú prevodovku a ovládanie na riadidlách, aby sa nemusel sústreďovať na preraďovanie, ale na samotnú premávku.
„Pacienti sú prekvapení, prečo prichádza motorka, keď čakali sanitku. Rýchlo ich to však prejde, pretože hneď riešime problémy pacienta,“ hovorí o skúsenostiach Krcho. „Ak sa motorky v praxi osvedčia, sme pripravení predložiť výsledky ministerstvu zdravotníctva a iniciovať zmenu príslušných zákonov tak, aby sa záchranárske posádky na motorke stali pevnou súčasťou systému záchrannej zdravotnej služby na Slovensku,“ je rozhodnutý Polák.
V zahraničí trvá motocyklová sezóna od marca do októbra, motorka vyráža za pacientmi iba počas dňa.