Polestar 2: Švédske ‘kladivo na Teslu ‘ má veľký problém. Vypovedáva službu

Elektromobily sú konštrukčne jednoduchšie a mali by byť teda spoľahlivejšie. Vývoj vo VW, v Tesle a najnovšie aj vo švédskom Polestare však ukazuje, že zvládnuť ich technológiu nie je vôbec jednoduché.

02.10.2020 12:00
debata (22)
Belgický majiteľ Polestaru 2 je len jedným z... Foto: CarUp
Polestar 2 - poruchy Belgický majiteľ Polestaru 2 je len jedným z viacerých zákazníkov, ktorým nový elektrický fastback vypovedal službu priamo na ceste. Dokonca po deviatich dňoch od kúpy.

Polestar 2 mal byť jasnou odpoveďou „Volva“ na aktivity Tesly a najmä jej úspešný Model 3. V pláne má táto odčlenená značka švédskej automobilky vyrábať až 100 000 elektro­mobilov za rok a práve „dvojka“ s výkonom 300 kW a dojazdom 500 km, má byť jej bestsellerom. Predaj spustil Polestar koncom júna vo Švédsku a v auguste aj v Nórsku, Nemecku a vo Veľkej Británii. Čím viac áut sa však k zákazníkom dostáva, tým viac je aj sťažností. Podľa švédskeho magazínu CarUp tento elektrický fastback vypovedáva službu.

Takéto oznamy na prístrojovom paneli Polestaru... Foto: CarUp
Polestar 2 - poruchy Takéto oznamy na prístrojovom paneli Polestaru 2 nie sú ničím výnimočné.

Ako sa vyjadrili majitelia, všetko sa začína varovnými nápismi na prístrojovom paneli, ktoré vodiča informujú o probléme v hnacej sústave. Následne prejdú vozidlá do núdzového režimu a treťou fázou je úplne vypovedanie pohonu. „Mŕtve" elektromobily musia byť odtiahnuté do servisu, no nie po vlastnej osi. To, že Polestar zatiaľ celkom nevie, čo sa deje, naznačuje prípad jedného z belgických majiteľov Polestaru 2. Jeho vozidlo zlyhalo už po deviatich dňoch prevádzky a skončilo v servise.

Stalo sa tak na začiatku septembra, no podľa vyjadrenia servisu nebude mať auto k dispozícii ani v polovici októbra. Technik majiteľovi oznámil, že bude treba vymeniť tri komponenty, pričom jeden z nich si vyžiada demontáž zadnej nápravy. Na Polestar 2 sa však sype kritika aj z dôvodu samovoľného otvárania piatych dverí, samovoľného zamykania pri umývaní a pre neustále varovania, ktoré sa zobrazujú na prístrojovom paneli. Polestar v tom ale rozhodne nie je sám. Elektromobily majú totiž omnoho zložitejšiu a komplexnejšiu elektroniku a kvôli vysokej cene akumulátorov šetria ich výrobcovia na rôznych komponentoch.

© Autorské práva vyhradené

22 debata chyba
Viac na túto tému: #Polestar #Polestar 2
Články podľa značiek