Súčasný trend elektrifikácie sa netýka len bežných motoristov ale aj pretekárskeho odvetvia. Kým šampionát Formuly E sa koná už niekoľko rokov, ostatné odvetvia postupne skúšajú záujem divákov. Americká automobilka Ford sa preto rozhodla postaviť elektrický prototyp dragstera, teda šprintérskeho špeciálu, aby demonštrovala, čoho sú schopné vozidlá s logom modrého oválu na kapote.
Mustang Cobra Jet 1400 vychádza z tradície modelu Cobra Jet, ktorý na konci 60. rokov minulého storočia dominoval na tratiach pre dragstery a stále je inšpiráciou pre súčasných nadšencov tohto športu. Zároveň ide o príležitosť demonštrovať možnosti elektrického pohonného ústrojenstva, ktoré sa v civilnejšej podobne usídli v útrobách SUV Mustang Mach-E.
Kým na prvý pohľad sa zdá, že ide „len“ o Mustang s polepmi, na druhý je už zrejmé, že nejde o obyčajný tuning. Okamžite to prezrádzajú široké zadné pneumatiky s hladkým dezénom, ktorým sekundujú úzke predné kolesá. Aerodynamike prospieva znížený podvozok a vypuklá predná kapota. Vzadu sa nachádza malé koliesko, ktoré pri akcelerácii zabezpečí oporu, aby sa auto neprevrátilo. A v neposlednom rade je dôležitá aj bezpečnosť jazdca, ktorého chráni vystužená kabína.
Výkon motora prezrádza už číslovka v názve. Mustang Cobra Jet 1400 má totiž 1 044 kW, čo zodpovedá 1 400 elektrickým konským silám. Brutálnemu zrýchleniu z miesta pomáha krútiaci moment 1 491 Nm, dostupný takmer od nulových otáčok motora. Vďaka tomu dokáže prototyp prekonať štyristo metrov dlhú trať za osem sekúnd a dosiahne pritom rýchlosť 274 km/h.
O akumulátoroch sa automobilka v tlačovej správe nezmieňuje, no možno predpokladať, že ich kapacita bude zodpovedať zameraniu auta, čiže ich úlohou nebude poskytovať energiu na dlhé porcie kilometrov, ale len na opakované štarty. Tomu musí zodpovedať aj chladenie celej sústavy, lebo tá je pri vysokom výkone mimoriadne namáhaná.
Prestíž celému projektu dodávajú aj spolupráce, ktoré Ford uzavrel s poprednými dodávateľmi. Menič a motor dodala firma Cascadia, o kalibráciu motora a riadenia sa postarala spoločnosť AEM EV, pri výrobe podvozka a ochrannej klietky pomohla firma Watson Engineering a dizajnové úpravy dostal na starosť tím tunerov z MLe Racecars. Na štart ostrých pretekov sa prototyp Mustang Cobra Jet 1400 postaví koncom roka, čím si odkrúti aj svetové premiéru.