Dacia predstaví najlacnejší elektromobil Európy už 15. októbra

Ešte nevyprchalo šampanské z premiéry dvojčiat Logan /Sandero a Dacia už chladí ďalšie. Má na to naozaj skvelý dôvod. Na budúci týždeň totiž ukáže svoju prvú zbraň na emisie. Elektromobil Spring má byť vôbec najlacnejším elektrickým autom Európy.

07.10.2020 16:00
debata
Prvá čisto elektrická Dacia bude vychádzať z... Foto: Dacia
Dacia Spring Electric Concept - 2020 Prvá čisto elektrická Dacia bude vychádzať z jarného konceptu Spring. Ten pritom nebol ničím iným ako vyšperkovaným elektromobilom Renault K-ZE, ktorý francúzska značka predáva v Číne.

Dacia síce tento rok v európskych predajoch neexcelovala, keďže koronakríza sa dotkla jej cenovo senzitívnych zákazníkov, ale na štarte má hneď tri dôležité novinky. Len koncom septembra predstavila tretiu generáciu dvojčiat Logan a Sandero a za rohom je už celkom nové kompaktné SUV Spring. V tomto prípade však pôjde o nový míľnik histórie značky. Spring bude totiž jej prvým čistým elektromobilom. Nedá sa nič robiť, aj táto „lowcostová“ odnož Renaultu musí škrtať flotilové emisie. Urobí to však opäť po svojom, tak aby nezradila filozofiu bezkonkurenčne nízkej ceny.

Bude to nepochybne najťažšia úloha, aká kedy pred Daciou stála. Prísť totiž s lacným elektromobilom nie je pri cenách li-ion batérií vôbec jednoduché. Ako sa jej to podarilo, uvidíme už v stredu 15. októbra, keď je naplánovaná svetová premiéra. Hrubý obraz o novinke si však môžeme spraviť s predstihom. Nie je totiž tajomstvom, že Spring vychádza z elektromobilu Renault City K-ZE, ktorý predáva a vyrába francúzska značka zatiaľ len v Číne. A ten je zas bezemisnou verziou indického Renaultu Kwid, jedného z n ajpredávanejších áut v krajine. Napokon potvrdila to marcová premiéra konceptu Dacia Spring.

Novinka bola už viackrát... Foto: Atelierul de Detailing
Dacia Spring Novinka bola už viackrát "nachytaná" nechcenými fotografmi.

Dizajn by sa mal líšiť len prednou maskou a rumunskými logami. Sympatické SUV s dĺžkou 3 750 mm a rázvorom náprav 2 423 mm však s najväčšou pravdepodobnosťou dostane v porovnaní s čínskym základom viac bezpečnostných prvkov, ktoré sú v Európe normou. Počítať tak môžeme s autonómnymi brzdami či monitorovaním slepých uhlov zrkadiel. Či sa bude meniť aj technika, je otázne, pretože každá zmena by mala dosah na cenu, ktorou sa chce Dacia držať stoj čo stoj pri zemi. Ak bude identická s K-ZE, potom bude Spring disponovať batériami s kapacitou 26,8 kWh, výkonom skromných 32 kW a dojazdom približne 200 km.

Podrobnosti sa dozvieme na budúci týždeň, takže špekulovať nemá význam. Oznámená by mala byť aj cena, ktorá je najväčšou hádankou. Zatiaľ sa šušká o rozpätí medzi 15 000 až 20 000 eurami. To síce nie je na pomery značky, ktorá sa dokáže aj s SUV Duster zmestiť pod 10 000 eur, práve málo, ale ako vieme, vo svete elektromobilov platia iné „zákony“. S dotáciou niekoľko tisíc eur, ktoré poskytujú viaceré európske krajiny na podporu predaja nízkoemisných áut, by sa však z Dacie Spring mohol stať elektrický bestseller. I keď len v rámci mesta, pretože obmedzený dojazd jej nedáva na dlhé trasy veľa šancí.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Dacia #elektromobily #Dacia Spring
Články podľa značiek