Tesla 3 ‘okradla‘ majiteľa o viac ako 4 000 dolárov. Nevie ich dostať späť

Ako by sa vám páčilo, ak by si vaše auto cez mobilnú aplikáciu stiahlo nový softvér za vyše štyritisíc eur a po reklamácii by ste sa peňazí nedočkali?

14.10.2020 18:00
debata (20)
zväčšiť Pri Tesle sa majitelia sťažujú na kvalitu a aj... Foto: Tesla
Tesla - Tesla Store Pri Tesle sa majitelia sťažujú na kvalitu a aj prístup k zákazníkom.

Majiteľ Tesly Model 3 dostal na zákazníckej linke radu, aby pre žiadosť o vrátenie peňazí za nechcené stiahnutie softvéru pre svoje auto približne za 4-tisíc eur využil špeciálne reklamačné tlačidlo v mobilnej aplikácii. To v nej však neexistovalo. Presne takouto tortúrou si musel v Spojených štátoch prejsť doktor Ali Vaziri, majiteľ Tesly Model 3. Niekto by si mohol povedať, prečo vlastne píšeme o nejakom lajdákovi, ktorý kvôli vlastnej nepozornosti prišiel o veľa peňazí a teraz ich nevie dostať späť. V prvom rade preto, lebo to ani zďaleka nie je ojedinelý prípad.

Tesla nakupuje bez vášho súhlasu

Vyzerá to tak, že mobilná aplikácia Tesly si žije rovnako autonómnym životom ako samotné vozidlo a občas sa proste rozhodne, že auto, s ktorým je spárovaná, by si nejaké vylepšenie zaslúžilo. Tak si ho teda objedná. Na túto situácia sa totiž od začiatku tohto roku sťažovalo už viacero klientov. A ako je to možné? Napríklad tak, že si necháte náhodou nezamknutý telefón vo vačku, potom ho vo svojom aute položíte na nabíjačku a cez rozpoznávanie tváre ho autorizujete – a zároveň tým autorizujete aj platbu. Nemalo by sa tak diať automaticky – najmä nie pri prvom nákupe. Ale to je o inom.

Kúpou rozšírenej verzie Autopilota pre Vaziriho nočná mora len začala, podrobnejšie o nej porozprával serveru CNBC.com. Najprv totiž kontaktoval svojho predajcu Tesly. Ten s tým nemohol urobiť nič, no poskytol mu telefónne číslo na reklamácie. Nasledoval druhý telefón a z neho sa dozvedel, že má použiť reklamačné tlačidlo v aplikácii. Tá ho však v tom čase neobsahovala, ale bol v nej iba link, ako pri reklamácii konať, navyše s telefónnym číslom, na ktoré nedávno volal. A výsledok – peniaze zatiaľ neprišli, automobilka sa odmlčala a Ali Vaziri sa rozhodol platbu zatiaľ reklamovať aspoň cez svojho poskytovateľa kreditnej karty.

Dobré auto, zlá skúsenosť

Existuje niekoľko možností, ako by mohla Tesla situáciu s náhodnými nákupmi vyriešiť, napríklad dvojfaktorovou autentifikáciou, pri ktorej by nestačilo rozpoznanie tváre, ale klient by musel nákup aktívne potvrdiť. To, že Tesla prostredníctvom aplikácie umožňuje mimoriadne jednoduché nákupy, no vrátenie peňazí je – aj napriek tomu, že automobilka sľubuje dvojdňovú lehotu – zdĺhavé a nejasné, označujú niektorí odborníci ako nie celkom férovú obchodnú taktiku.

V prieskume zákazníckej spokojnosti s novým... Foto: JD Power
JD Power V prieskume zákazníckej spokojnosti s novým autom Tesla skončila medzi veľkými americkými značkami suverénne posledná.
Ali Vaziri napriek tomu na svoju Teslu Model 3 nedá dopustiť, no pre zákaznícky servis nemá dobré slovo, rovnako ako pomerne veľa iných klientov tejto automobilky, ktorí sa však často sťažujú aj na kvalitu áut. V konečnom dôsledku, v renomovanom prieskume spoľahlivosti JD Power, ktorý sa v polovici tohto roku sústredil na USA, skončila Tesla suverénne na poslednom mieste spomedzi 32 dôležitých značiek. Ide pritom o prieskum, mapujúci spokojnosť klientov s nákupom po 90 dňoch vlastníctva. Pri Tesle majitelia identifikovali až 250 problémov na 100 nových vozidiel, priemer za všetky značky bol 166.

© Autorské práva vyhradené

20 debata chyba
Viac na túto tému: #Tesla #autopilot #Tesla 3
Články podľa značiek