Porsche 911S: Tento ‘šrot‘ sa predal za 54 000 dolárov!

Zdá sa, že ak vlastníte staré Porsche, nemôžte na ňom prerobiť. Ani keď už pomaly nepripomína auto. Skvelým príkladom je táto hrdzavá a nepojazdná deväťstojedenástka, ktorá sa vydražila za neskutočné peniaze.

16.10.2020 18:00
debata (6)
Toto Porsche je síce kompletne zničené hrdzou,... Foto: Bring A Trailer
Porsche 911S - 1967 Toto Porsche je síce kompletne zničené hrdzou, no i tak ide o vzácny exemplár 911S, navyše z prvého roku výroby. Takto stálo celých 25 rokov.

Nepojazdné auto, ktoré stálo pod chatrným prístreškom od roku 1993 do až do roku 2018, nemôže vyzerať dobre. Je jedno aké. A už vôbec nie auto, ktoré bolo vyrobené v roku 1967, keď sa na ochranu proti korózii príliš nemyslelo. Preto neprekvapí, že toto Porsche 911, ktoré má dnes 53 rokov, vyzerá ako kus hrdzavého plechu. Rozhodne však prekvapí jeho cena, za ktorú sa nedávno vydražilo. Cez server Bring A Trailer, ktorý sa venuje aukciám veteránov si našlo nového vlastníka za 54 000 dolárov, čo je približne 45 960 eur.

Špecialitou „eska“ boli napríklad dvojfarebné... Foto: Bring A Trailer
Porsche 911S - 1967 Špecialitou „eska“ boli napríklad dvojfarebné kolesá Fuchs, nastaviteľné tlmiče a kotúčové brzdy na oboch nápravách.

Samozrejme, nemohlo by ísť o bežné Porsche 911. Ak by ste sa totiž rozhodli investovať toľko peňazí, mohli by ste si dovoliť aj vyleštenú deväťstojedenástku v perfektnom stave, ktorá jazdí takmer ako nová. Prečo teda preplácať za auto, ktoré má k dokonalosti na míle ďaleko? Táto deväťstojedenástka, ktorú prvý majiteľ, akýsi floridský mechanik, používal až do roku 1993, patrí k exemplárom z prvého roku výroby a navyše má prívlastok S, ktorý neznamená nič iné ako Super. V porovnaní s bežnou 911 sa líši „vytuneným“ dvojlitrovým 6-valcovým boxerom, ktorého výkon bol zvýšený zo 130 až na 160 koní.

Zub času sa nevyhol ani interiéru,... Foto: Bring A Trailer
Porsche 911S - 1967 Zub času sa nevyhol ani interiéru, vyšperkovanému dreveným volantom, piatimi „budíkmi“ VDO či extra čalúnením, ktorým sa mohla pochváliť jedine verzia Super.

Potom sú tu parádne dvojfarebné kolesá Fuchs, strešné okno, nastaviteľné tlmiče Koni, kotúčové brzdy na oboch nápravách, zadný stabilizátor a interiér zdobený vinylovým čalúnením, obloženie palubnej dosky v štýle „vafle“, drevený volanto aj päť „budíkov“ VDO. To všetko robí z tohto auta vzácny exemplár, z ktorých sa už veľa nezachovalo. V perfektom stave sa 911S predáva aj za 200 000 dolárov (170 200 €) a cena neustále rastie. Takže nový vlastník, ktorý získal hrdzavé 911S od vnučky prvého majiteľa, môže nakoniec zarobiť. Lenže, čaká ho neuveriteľne veľa práce.

Keď tento 6-valcový boxer s objemom dvoch... Foto: Bring A Trailer
Porsche 911S - 1967 Keď tento 6-valcový boxer s objemom dvoch litrov fungoval, mal 160 koní, o 30 viac ako bežné deväťstojedenástky.
V ponuke bolo totiž jasne uvedené, že vozidlo je už roky nepojazdné, má hrdzavú karosériu aj podbehy, jeho zadná náprava nie je spojená s karosériou, materiály v kabíne sú zničené, okná nemožno sťahovať a navyše k vozidlu chýbajú kľúče aj opierka hlavy na jednom zo sedadiel. Obnoviť pôvodný šedý bridlicový lak tiež nebude jednoduché. Slabou útechou je informácia, že v kufri sa nachádza rezervné koleso, zdvihák a rohože. No i tak je to krásny, i keď hrdzavý kús histórie. Po renovácii a po zopár rokoch strávených kdesi v suchej garáži, alebo múzeu, by sa nakoniec mohla investícia desiatok tisíc dolárov vrátiť.
Porsche 911S - 1967
Porsche 911S - 1967
+16Porsche 911S - 1967

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #aukcia #dražba #Veterán #Porsche #Porsche 911 #veterány
Články podľa značiek