Lada sa bude musieť viac zblížiť s Daciou. Dôvodom sú náklady

Ruský AutoVaz patrí do aliancie Renault-Nissan už od roku 2014, ale na jeho technike sa to zatiaľ veľmi neprejavilo. Budúcnosť bude však v znamení unifikácie. Inak sa šetriť nedá.

16.10.2020 12:00
2
Lada nemá príliš široký výrobný sortiment, no... Foto: AvtoVaz
Lada 4x4 Vision Concept - 2018 Lada nemá príliš široký výrobný sortiment, no takmer každé jej auto je postavené na iných základoch. A to sa dnes nenosí, zvlášť v časoch, ktoré si vyžadujú dramatické škrty. Presedlá preto na architektúru CMF-B. Týkať sa to bude aj novej Lady 4x4.

Keď ruský AvtoVaz predstavil v roku 2015 novú Ladu Vesta, pýšil sa, že ide o prvé auto kompletne navrhnutým ruskými inžiniermi a dizajnérmi a to za použitia ruskej techniky z domácich zdrojov. To je ale teraz pre AuoVaz veľký problém. Od roku 2014 totiž patrí do aliancie Renault-Nissan spoločne s Daciou a Mitsubishi, ktorá odštartovala veľký šetriaci plán. Ten zahŕňa aj čo najväčšie zdieľanie techniky. Lenže práve Lada je značkou, ktorá je z tohto pohľadu až príliš autonómna. A to je drahé.

Lada Granta má základy staršej Kaliny a Vesta používa ruskú platformu B/C. Iba crossover Xray je postavený na základoch predošlej Dacie Sandero, teda na platforme B0, lenže s vlastnými motormi a technikou. A to nehovoríme o Lade 4×4 či „novej“ Nive, ktorá sa pod krídla AvtoVazu nedávno vrátila zo služby v Chevrolete. Jediným modelom, ktorý naplno využil koncernovú synergiu je Lada Largus, čo je prezlečená Dacia Logan MCV prvej generácie. S touto „pestrosťou“ bude však musieť AutoVaz do budúcna skončiť.

Ruské média preto prišli s informáciou, že Lada vyvinie nové modely s použitím architektúry CMF-B, presnejšie jej lacnejšej verzie Low Spec, ktorú poznáme z novučičkých dvojičiek Dacia Logan a Sandero. Prvým modelom byť Lada Largus, ktorá sa predstaví už budúci rok. A potom by mala nasledovať nová Granta, Vesta a Xray. To ale hovoríme o horizonte niekoľkých rokov. Zvlášť v prípade Vesty, ktorá je na ruské pomery stále relatívne mladý model. Dátum príchodu novej Nivy s použitím techniky CMF-B, je zatiaľ tiež neznámy, hoci koncept 4×4 Vision debutoval už v roku 2018.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
2 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Lada #Dacia #AvtoVaz
Články podľa značiek