Keď ruský AvtoVaz predstavil v roku 2015 novú Ladu Vesta, pýšil sa, že ide o prvé auto kompletne navrhnutým ruskými inžiniermi a dizajnérmi a to za použitia ruskej techniky z domácich zdrojov. To je ale teraz pre AuoVaz veľký problém. Od roku 2014 totiž patrí do aliancie Renault-Nissan spoločne s Daciou a Mitsubishi, ktorá odštartovala veľký šetriaci plán. Ten zahŕňa aj čo najväčšie zdieľanie techniky. Lenže práve Lada je značkou, ktorá je z tohto pohľadu až príliš autonómna. A to je drahé.
Lada Granta má základy staršej Kaliny a Vesta používa ruskú platformu B/C. Iba crossover Xray je postavený na základoch predošlej Dacie Sandero, teda na platforme B0, lenže s vlastnými motormi a technikou. A to nehovoríme o Lade 4×4 či „novej“ Nive, ktorá sa pod krídla AvtoVazu nedávno vrátila zo služby v Chevrolete. Jediným modelom, ktorý naplno využil koncernovú synergiu je Lada Largus, čo je prezlečená Dacia Logan MCV prvej generácie. S touto „pestrosťou“ bude však musieť AutoVaz do budúcna skončiť.
Ruské média preto prišli s informáciou, že Lada vyvinie nové modely s použitím architektúry CMF-B, presnejšie jej lacnejšej verzie Low Spec, ktorú poznáme z novučičkých dvojičiek Dacia Logan a Sandero. Prvým modelom byť Lada Largus, ktorá sa predstaví už budúci rok. A potom by mala nasledovať nová Granta, Vesta a Xray. To ale hovoríme o horizonte niekoľkých rokov. Zvlášť v prípade Vesty, ktorá je na ruské pomery stále relatívne mladý model. Dátum príchodu novej Nivy s použitím techniky CMF-B, je zatiaľ tiež neznámy, hoci koncept 4×4 Vision debutoval už v roku 2018.