Renault je v oblasti elektromobilov európskym lídrom. Od roku 2010, keď predstavil hravý Twizy, neskôr Fluence EV, Kangoo EV a najmä elektrický hatchback Zoe, má na konte v Európe už 300 000 predaných elektromobilov. To znamená, že každý piaty registrovaný Renault mal elektrický pohon. Nedávno sa pochválil novou generáciou hybridných a plug-in hybridných modelov Clio, Captur a Mégane s prívlastkom E-Tech. Teraz ale štartuje druhú, čisto elektrickú éru, ktorej základom sa stane platforma CMF-EV, vyvinutá spolu s Nissanom.
A práve tá je hlavným posolstvom konceptu eVision Mégane, ktorý automobilka ukázala na virtuálnej konferencii eWays. Nová modulárna architektúra sa môže pochváliť štrukturálnymi batériami, ktoré vytvárajú najtenší batériový blok s výškou len 11 cm. Obsahuje tiež najmenší elektromotor, umiestnený spolu s výkonovou elektronikou a prevodovkou v prednej časti platformy. To znamená, že technika ustupuje priestoru pre posádku. Dokazuje to aj samotný koncept, ktorý má na dĺžku síce len 4,21 metra, ale rázvor a priestor v kabíne porovnateľný s modelmi, ktorých celková dĺžka je väčšia o 150 až 300 mm.
Tenký batériový blok tiež umožňuje postaviť nízku karosériu, čo je výhoda na strane aerodynamiky, kľúčovej pre dojazd elektromobilov. V tomto prípade majú akumulátory kapacitu 60 kWh a podporujú nabíjanie výkonom až 130 kW. Elektromotor má výkon 160 kW a poskytuje krútiaci moment 300 Nm. Možné sú ale aj ďalšie variácie, ako v dĺžke rázvoru náprav, celkovej dĺžke karosérie, integrácií hrubšieho batériového bloku s väčšou kapacitou aj dvoch elektromotorov pre modely s pohonom oboch náprav. CMF-EV je tak vhodná pre autá nižšej až strednej triedy vrátane SUV.