Renault predstavuje platformu CMF-EV. Prvý s ňou príde Mégane

21.10.2020 12:00

Renault plánuje druhú elektrickú ofenzívu. Jej základom sa stane architektúra CMF-EV. Použije najtenšie batérie a najmenší elektromotor.

Nová platforma CMF-EV sa stane základom druhej...
Nová platforma CMF-EV sa stane základom druhej elektrickej ofenzívy Renaultu. V premiére sa predstaví s batériami s kapacitou 60 kW a predným elektromotorom s výkonom 160 kW. Autor: Renault

Renault je v oblasti elektromobilov európskym lídrom. Od roku 2010, keď predstavil hravý Twizy, neskôr Fluence EV, Kangoo EV a najmä elektrický hatchback Zoe, má na konte v Európe už 300 000 predaných elektromobilov. To znamená, že každý piaty registrovaný Renault mal elektrický pohon. Nedávno sa pochválil novou generáciou hybridných a plug-in hybridných modelov Clio, Captur a Mégane s prívlastkom E-Tech. Teraz ale štartuje druhú, čisto elektrickú éru, ktorej základom sa stane platforma CMF-EV, vyvinutá spolu s Nissanom.

Výhodou novej platformy je úzky batériový blok...
Výhodou novej platformy je úzky batériový blok s výškou len 11 cm, čo umožňuje nízku stavbu karosérie a dobrú aerodynamiku. Autor: Renault

A práve tá je hlavným posolstvom konceptu eVision Mégane, ktorý automobilka ukázala na virtuálnej konferencii eWays. Nová modulárna architektúra sa môže pochváliť štrukturálnymi batériami, ktoré vytvárajú najtenší batériový blok s výškou len 11 cm. Obsahuje tiež najmenší elektromotor, umiestnený spolu s výkonovou elektronikou a prevodovkou v prednej časti platformy. To znamená, že technika ustupuje priestoru pre posádku. Dokazuje to aj samotný koncept, ktorý má na dĺžku síce len 4,21 metra, ale rázvor a priestor v kabíne porovnateľný s modelmi, ktorých celková dĺžka je väčšia o 150 až 300 mm.

Elektromotor s výkonom 160 kW patrí vôbec k...
Elektromotor s výkonom 160 kW patrí vôbec k najkompaktnejším. Autor: Renault

Tenký batériový blok tiež umožňuje postaviť nízku karosériu, čo je výhoda na strane aerodynamiky, kľúčovej pre dojazd elektromobilov. V tomto prípade majú akumulátory kapacitu 60 kWh a podporujú nabíjanie výkonom až 130 kW. Elektromotor má výkon 160 kW a poskytuje krútiaci moment 300 Nm. Možné sú ale aj ďalšie variácie, ako v dĺžke rázvoru náprav, celkovej dĺžke karosérie, integrácií hrubšieho batériového bloku s väčšou kapacitou aj dvoch elektromotorov pre modely s pohonom oboch náprav. CMF-EV je tak vhodná pre autá nižšej až strednej triedy vrátane SUV.

Novému hatchbacku kompaktnej triedy, ktorého...
Novému hatchbacku kompaktnej triedy, ktorého predskokanom je koncept eVision Mégane, umožní elektrická architektúra dostatočný dojazd a tiež rýchle nabíjanie s výkonom 130 kW. Autor: Renault

Ako prvý sa na novej architektúre predstaví kompaktný hatchback, čo naznačuje názov konceptu Mégane. A nebudeme naň čakať dlho, Renault ho ukáže už v priebehu budúceho roka. S platformou je zviazaných viac ako 300 patentov, ktoré súvisia s elektromotorom, batériami, tepelným manažmentom, ale aj samotnou architektúrou a akustikou. Jej univerzálnosť sme mohli vidieť aj v aplikácii Nissanu. Ten na nej totiž už stihol predstavil elektrické SUV Ariya s dvojicou elektromotorov s výkonom 205 až 290 kW a batériami s kapacitou 63 alebo 87 kWh. Ariya bude navyše dostupná aj vo verzii so zadným náhonom.

Renault
		Mégane eVision Concept -
		2020
Renault
		Mégane eVision Concept -
		2020
+12Renault Mégane eVision
		Concept -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Renault Mégane eVision #Renault Mégane #Renault #platforma #koncept #Concept #CMF-EV
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek