
Vedenia oboch firiem podpísali podmienky dohody, ktorá umožní skupine PSA predať malý podiel vo francúzskom dodávateľovi automobilových dielcov Faurecia. Tento krok má uľahčiť schválenie fúzie regulačnými úradmi. PSA v súčasnosti vo firme Faurecia vlastní 46 percent a predá približne 7-percentný podiel. Tým sa zaručí rovnaká hodnota oboch firiem.
Nie je to ale tak dávno, čo hrozilo, že celá transakcia sa uskutoční neskôr ako sa plánovalo. Starosti robil PSA a FCA najmä európsky protimonopolný úrad. Úrad sa obával, že nový subjekt by mohol získať neprimerane silnú pozíciu v oblasti úžitkových vozidiel. PSA malo preto na základe týchto výhrad ponúknuť Toyote, pre ktorú vyrába modely Proace City a Proace, zvýšenie výrobnej kapacity. Navyše jej má predávať takéto vozidlá za takmer výrobné náklady.
Otázna je však ďalšia budúcnosť stredne veľkých dodávok od Fiatu, ktorý v tejto oblasti ukončil svoju spoluprácu s Renaultom. Upraviť sa bude musieť tiež vzťah medzi FCA, respektíve PSA a ich predajcami. Tí budú môcť vo vybraných mestách opravovať aj vozidlá konkurenčných značiek.To je už ale v porovnaní so schvaľovacím procesom zanedbateľné.
Cieľom spojenia taliansko-americkej automobilky s jej francúzskym konkurentom, ktoré dohodli vlani, je vytvorenie spoločnosti s takým rozsahom produkcie, ktorá dokáže čeliť výzvam prísnejších predpisov o emisiách a prechodu k novým technológiám pohonu. Nová firma sa bude volať Stellantis. Koncern združí značky Peugeot, Citroën, DS, Opel, Chrysler, Jeep, RAM, Alfa Romeo, Fiat či Masserati.
Dátum ukončenia fúzie je v súlade s pôvodne stanoveným časovým rámcom napriek vplyvu pandémie koronavírusu. Nová automobilka bude mať kapacitu na výrobu 8,7 milióna áut ročne. Znamená to, že väčšiu produkciu budú mať iba Volkswagen, aliancia Renault-Nissan a Toyota. Hodnota fúzie predstavuje približne 50 miliárd dolárov. Ročný obrat nového koncernu sa odhadoval na 170 miliárd eur, tento však ešte nezohľadňoval “koronakrízový” pokles produkcie.