Foto: Kia
Už na jar Kia odhalila svoju stratégiu pre najbližšie roky. Podľa Plánu S chce do piatich rokov predstaviť 11 elektromobilov a od roku 2026 ich predávať približne pol milióna ročne. V Európe by teda malo na elektromobily pripadať až 20 % jej registrácií. Podľa nového šéfa Kie Ho-sung Songa, ktorý prevzal opraty len na jar, je cieľom urobiť Kiu dynamickejšou a štýlovejšou značkou. „Pokúsime sa nastaviť náš nový zákaznícky cieľ spoločne s oživením značky,“ povedal Song.
Zmenu imidžu má zabezpečiť práve rozsiahla elektrifikácia. Jej základom bude platforma E-GMP, ktorú Kia vyvinula spolu s Hyundaiom. Modularita nových elektrických základov umožní efektívnu výrobu elektrických áut rôznych segmentov – od hatchbackov až po populárne SUV. Táto architektúra bude zároveň podporovať nabíjanie s napätím 400 aj 800 V. Kia si sľubuje, že vďaka tomu bude produkcia jej batériových vozidiel zisková. Prvou elektrickou Kiou novej generácie sa stane crossover. Jeho podobu automobilka naznačila vlaňajšou štúdiou Imagine by Kia. Výrobca sľubuje dojazd 500 km na jedno nabitie a nabíjanie v priebehu dvadsiatich minút. Premiéra je naplánovaná na budúci rok. Práve tento model by mal prísť ako prvý s novým logom, vyjadrujúcim nové ambície značky Kia. S najväčšou pravdepodobnosťou bude jeho dizajn identický s tým z vlaňajšieho konceptu.