Tatru 87 vyrábali v Kopřivnici od roku 1937 až do roku 1950. Išlo o nástupcu Tatry 77, ktorá sa do dejín automobilového priemyslu zapísala ako prvé sériové aerodynamické auto sveta. V porovnaní so sedemdesiatsedmičkou bola novinka o čosi menšia, ľahšia a mala výrazne lepšie jazdné vlastnosti. Pod zadnou kapotou však stále pracoval vzduchom chladený 8-valec 3,0 OHC s objemom troch litrov, ktorý dával 55 kW. Vďaka nízkemu koeficientu odporu vzduchu Cx 0,36 uháňala Tatra 87 rýchlosťou 150 až 160 km/h. Za jej konštrukciou nestál nik iný ako geniálny inžinier Hans Ledwinka. Na svoju dobu išlo o naozaj fascinujúce auto, ktoré v tridsiatych rokoch obdivovali na domácich aj svetových autosalónoch.
K majiteľom Tatry 87 patrili slávne osobnosti ako František Burian, spisovateľ John Steinbeck, automobilová pretekárka Eliška Junková a dokonca vynálezca rotačného motora Felix Wankel. Lenže osemdesiatsedmička sa zrodila v ťažkých časoch. Predo dvermi bol najväčší vojenský konflikt všetkých čias. Nie div, že pozornosti neunikla ani nacistom. Po Mníchovskej dohode sa navyše česká automobilka ocitla takmer zo dňa na deň v Sudetoch, mimo územia novovytvoreného protektorátu Čechy a Morava. Doslova vstúpila do služieb Wehrmachtu. Ríšsky minister vojenského priemyslu Fritz Todt o Tatre 87 vyhlásil: „Toto je auto pre naše nové diaľnice.“ Osobne ju používal generál Erwin Rommel či letecký konštruktér Ernst Heinkel a mnoho ďalších vysokopostavených predstaviteľov nacistického režimu.
Medzi nimi aj Reichsführer-SS Heinrich Himmler. A tu sa začína príbeh exempláru, ktorý nedávno objavili po rokoch státia v šope v americkom Texase. Nemecká spoločnosť OldtimerZentrum Berlin, ktorá za nálezom stojí, totiž tvrdí, že vozidlo vyrobené v roku 1941 bolo 7. mája 1941 doručené vedeniu SS (SS-Führungshauptamt) v Berlíne. Táto inštitúcia spadala práve pod Heinricha Himmlera. Potvrdiť to mali priamo archívy Tatry. OldtimerZentrum Berlin z toho usudzuje, že ju mohol využívať práve Himmler. To bolo prekvapujúce, pretože pôvodne túto Tatru sprevádzala fáma, že patrila Erwinovi Rommelovi. Myslel si to jej posledný americký vlastník.
A ako sa Himmlerova Tatra dostala do USA? Z Nemecka si ju po vojne doviezol americký vojak, ktorý toto vozidlo v šesťdesiatych rokoch predal Texasanovi. Ako vidieť na snímkach, o vzácne auto sa tento príliš nestaral. To napriek tomu, že Tatra bola za Atlantikom vždy skutočnou raritou. Podľa niektorých zdrojov sa v súčasnosti nachádza v USA len desať exemplárov Tatry 87. Jeden z nich v dokonalom stave vlastní aj známy moderátor a komik Jay Leno. Nedávno svojej Tatre venoval video, kde nezabudol spomenúť jej históriu spojenú s nacistami. Vychádzal z knihy britského spisovateľa Stephana Cola, ktorý pred piatimi rokmi pre The Telegraph napísal:
„Po invázii do Československa v tridsiatych rokoch sa medzi nacistickými dôstojníkmi stali Tatry veľmi populárne. Vysoko postavení nacisti jazdili v autách príliš rýchlo, ale nevedeli ich riadiť, takže v ostrých zákrutách často vyleteli z cesty a po náraze do stromu umierali. Spojenci dokonca o tatrovkách hovorili ako o svojej tajnej zbrani proti nacistom,“ píše Cole. Jay Leno pridáva údaj, podľa ktorého mali nacisti v jednom týždni až sedem nehôd, čo malo znamenať, že Tatry vyradili zo služby. Nemusí to byť len mýtus. Tatry 87 boli naozaj rýchle, ale nevyvážené. Ľahký predok a ťažký motor znamenal extrémnu náchylnosť na pretáčavý šmyk. Tatru ste jednoducho museli vedieť „skrotiť“.Samotný výrobca odporúčal najvyššiu cestovnú rýchlosť len 135 km/h. Dobrou správou je, že nájdený americký exemplár teraz čaká kompletná renovácia, do ktorej sa pustí OldtimerZentrum Berlin. A bude mať dosť práce, pretože vozidlo je naozaj v dezolátnom stave. V každom prípade sa to oplatí. Nielen preto, že z 3 023 vyrobených vozidiel sa zachovalo len minimum, ale aj preto, že cenu tohto vozidla nepochybne zvýši jeho príbeh, hoci zviazaný so smutnou kapitolou histórie. Už teraz patrí osemdesiatsedmička k vysoko ceneným veteránom. V roku 2000 ju napríklad americký New York Times označil za veterán roka. Ceny dokonale zreštaurovaných exemplárov sa môžu pohybovať vo výške až 300 000 dolárov.