Automobilky hľadajú cestu, ako znížiť hmotnosť áut. Overeným riešením je použiť ľahké materiály. Napríklad karbón, presnejšie plasty vystužené uhlíkovými vláknami (CFRP). Lenže tento materiál je extrémne drahý, náročný na technológiu výroby, ktorá nesvedčí masovej produkcii, nezaobíde sa bez veľkého množstva odpadu, láme sa a ťažko sa recykluje. Spoločnosti YCOM a Bcomp preto prichádzajú s novým kompozitom, ktorý by mal materiály na báze uhlíkových vlákien v mnohom prekonať.
Materiál s názvom ampliTex nahrádza uhlíkové vlákna prozaickým ľanom. Z neho sa utká textília, ktorá sa následne zaleje polymérnou živicou. Aby bol ale ampliTex dostatočne pevný, potrebuje prejsť ešte jedným výrobným krokom. Musí byť upravený technológiou powerRibs od spoločnosti Bcomp. Medzi jednotlivé vrstvy sa vloží mriežkovaná štruktúra, opäť z ľanu, ktorá pozostáva z hrubších kúskov priadze. Takto zvýši ampliTex svoju pevnosť v ohybe až trojnásobne a zároveň lepšie tlmí vibrácie. Táto vlastnosť je veľmi vítaná aj z hľadiska deformačných vlastností.
AmpliTex sa pri náraze neláme tak ako karbón, čo už dokázali testy Medzinárodnej automobilovej federácie FIA, ktorá ho schválila pre použitie v motoristickom športe. Navyše sa vynikajúco recykluje a je neporovnateľne lacnejší. Vývojári však musia ešte zapracovať na jednej z vlastností. Hoci je ampliTex ľahší ako oceľ, je stále o 40 % ťažší ako karbón. No YCOM a Bcomp tvrdia, že sú na dobrej ceste nový materiál odľahčiť. Ak sa im to podarí, niet pochýb, že automobilky po ňom rýchlo siahnu. V čase honby na emisie sa totiž každý ušetrený gram ráta.