Značke DS sa zatiaľ darilo viac v Číne ako v Európe. Na starom kontinente sériová technika Citroënov a Peugeotov v prémiovom kabáte na zákazníkov príliš nezabrala. Vrchol dosiahlo DS v roku 2012, keď sa koncernu PSA podarilo predať viac ako 117 000 vozidiel. To bolo ale ešte v čase, keď boli DS len „prezlečené“ Citroëny. Odvtedy ale odbyt klesá. Vlani to bolo napríklad len necelých 52 600 registrácií. Posledný rok však DS štartuje novú ofenzívu. Na svet priviedlo autonómne modely DS 3 Crossback a DS 7 Crossback. Tie pritom predáva v samostatnej dílerskej sieti.
Dva modely sú, pochopiteľne, málo. A tak čoskoro pribudnú ďalšie. Najbližšie sa v Európe zoznámime s veľkou limuzínou DS 9, ktorá by si chcela zmerať sily s Audi A6, Mercedesom-Benz triedy E či BMW radu 5. No predajne dôležitejší má byť nový hatchback so staronovým označením DS 4. Ten pôvodný vydržal na linkách od roku 2015 do roku 2018, vrátane outdoorovej verzie Crossback. Novinka má však oveľa ambicióznejšie cele. DS 4 určí ďalšie dizajnové smerovanie značky, jej rivalmi majú byť BMW 1, Audi A3 či Mercedes-Benz triedy A.Je možné, že jeho inšpiráciou sa stane tohtoročný koncept DS Aero Sport Loungue. Napriek tomu, že štúdia mala čisto elektrický pohon, sériová novinka počíta s benzínom, naftou aj hybridným pohonom. Základom ponuky má byť 3-valec 1,2 PureTech a diesel 1,5 dCi. Nad ne sa postavia až tri plug-in hybridné verzie, pričom tá vrcholová využije preplňovaný 4-valec 1,6 PureTech so systémovým výkonom 165 kW. Toto riešenie už poznáme z DS 7 Crossback či plug-in hybridných Peugeotov 3008 a 508. Znamená to, že DS 4 bude postavený na multienergetickej platfome EMP2.
Neskôr pribudne mild-hybrid, naplánovaný na rok 2022. Luxusnú orientáciu naznačí použitie výlučne 8-stupňových automatických prevodoviek. Aj preto si bude môcť interiér DS 4 dovoliť okrem virtuálneho kokpitu a displeja multimédií ešte tretiu dotykovú obrazovku na stredovom tuneli, určenú vybraným funkciám infotainmentu. Výroba DS 4 odštartuje v prvej polovici budúceho roka vrátane zvýšenej verzie s tradičným prívlastkom Crossback. Produkciu zabezpečí nemecký závod Opelu v Russelsheime. Dôvod je jasný, technická príbuznosť s novou generáciou Opelu Corsa.