Švédsky elektromobil Polestar 2, ktorý mal byť jasnou odpoveďou Volva na aktivity Tesly, sprevádzajú od začiatku predaja problémy. Zákazníci sa sťažovali na stratu výkonu a v niektorých prípadoch dokonca až na úplné vypovedanie elektrického pohonu. Polestar kapituloval a rozhodol o zvolávacej akcii, ktorá zasiahla celkom 2 189 vozidiel. Dôvodom bol chybný modul riadenia batérií – pri elektromobile žiadna maličkosť. Lenže čoskoro sa objavili ďalšie technické nedostatky. Tentoraz spojené s vysokonapäťovým ohrievačom chladiacej kvapaliny. A to aj pri autách, ktoré už prvú „zvolávačku“ absolvovali.
Polestaru teda neostávalo nič iné, ako vozidlá opäť povolať do servisu. Stane sa tak tento mesiac. Teraz je ich však už 4 586. Akoby to nestačilo, do Polestaru sa obula francúzska značka Citroën, ktorej sa nepáči, že logo Polestaru, ktorý vznikol odčlenením divízie Volva, sa príliš podobá na to jej. V znaku Polestaru sa totiž tiež objavujú dve krovky, alebo bumerangy. Preto Citroën napadol Polestar na súde. A ten mu vyhovel. Uznal, že vo Francúzsku by mohla švédska značka parazitovať na popularite Citroënu, keďže by mohlo dôjsť zámene. Výsledkom je rozhodnutie o pokute 150 000 eur ale tiež to, že v krajine galského kohúta nesmú Švédi predávať nasledujúcich šesť mesiacov svoje autá. A to aj v prípade, ak by hneď zmenili logo.
Súd bral pravdepodobne do úvahy istú zotrvačnosť, z ktorej by Polestar mohol vo Francúzsku profitovať. Je to dosť tvrdý verdikt, najmä ak si uvedomíme, že pri Citroëne znázorňujú krovky šípové ozubenie a pri Polestare Severku. Navyše má Polestar tieto dva prvky otočené proti sebe, takže väčšia pravdepodobnosť zámeny hrozí skôr s logom prémiovej divízie DS, ktorá patrí tiež koncernu PSA. Paradoxne, tu Francúzi konflikt nevidia. Pre Polestar síce krátkodobý výpadok francúzskeho trhu nemusí znamenať nič dramatické, keďže patrí pod čínske Geely a pôsobí aj na tamojšom miliardovom trhu, no v kontexte zvolávacích akcií mu prieky konkurencie iste neprospejú.