Polestar : Švédske elektromobily majú ďalší problém. Vo Francúzsku zakázali ich predaj

Akoby nestačilo, že švédsky Polestar má vážne technické problémy. K dvom zvolávacím akciám pribudol ďalší, hoci s autami priamo nesúvisí. Francúzskemu Citroënu sa totiž nepáči logo novej automobilky. A dokonca vyhral súd.

03.11.2020 12:00
debata (2)
Citroën si vydobyl na šesť mesiacov zákaz... Foto: Polestar
Polestar 2 - 2019 Citroën si vydobyl na šesť mesiacov zákaz predaja Polestaru vo Francúzsku. Dôvodom je logo.

Švédsky elektromobil Polestar 2, ktorý mal byť jasnou odpoveďou Volva na aktivity Tesly, sprevádzajú od začiatku predaja problémy. Zákazníci sa sťažovali na stratu výkonu a v niektorých prípadoch dokonca až na úplné vypovedanie elektrického pohonu. Polestar kapituloval a rozhodol o zvolávacej akcii, ktorá zasiahla celkom 2 189 vozidiel. Dôvodom bol chybný modul riadenia batérií – pri elektromobile žiadna maličkosť. Lenže čoskoro sa objavili ďalšie technické nedostatky. Tentoraz spojené s vysokonapäťovým ohrievačom chladiacej kvapaliny. A to aj pri autách, ktoré už prvú „zvolávačku“ absolvovali.

Tak ako, podobajú sa? Foto: Polestar
Polestar - logo Tak ako, podobajú sa?
A toto je logo Citroënu. Foto: Citroen
Citroen - logo A toto je logo Citroënu.

Polestaru teda neostávalo nič iné, ako vozidlá opäť povolať do servisu. Stane sa tak tento mesiac. Teraz je ich však už 4 586. Akoby to nestačilo, do Polestaru sa obula francúzska značka Citroën, ktorej sa nepáči, že logo Polestaru, ktorý vznikol odčlenením divízie Volva, sa príliš podobá na to jej. V znaku Polestaru sa totiž tiež objavujú dve krovky, alebo bumerangy. Preto Citroën napadol Polestar na súde. A ten mu vyhovel. Uznal, že vo Francúzsku by mohla švédska značka parazitovať na popularite Citroënu, keďže by mohlo dôjsť zámene. Výsledkom je rozhodnutie o pokute 150 000 eur ale tiež to, že v krajine galského kohúta nesmú Švédi predávať nasledujúcich šesť mesiacov svoje autá. A to aj v prípade, ak by hneď zmenili logo.

Súd bral pravdepodobne do úvahy istú zotrvačnosť, z ktorej by Polestar mohol vo Francúzsku profitovať. Je to dosť tvrdý verdikt, najmä ak si uvedomíme, že pri Citroëne znázorňujú krovky šípové ozubenie a pri Polestare Severku. Navyše má Polestar tieto dva prvky otočené proti sebe, takže väčšia pravdepodobnosť zámeny hrozí skôr s logom prémiovej divízie DS, ktorá patrí tiež koncernu PSA. Paradoxne, tu Francúzi konflikt nevidia. Pre Polestar síce krátkodobý výpadok francúzskeho trhu nemusí znamenať nič dramatické, keďže patrí pod čínske Geely a pôsobí aj na tamojšom miliardovom trhu, no v kontexte zvolávacích akcií mu prieky konkurencie iste neprospejú.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Citroen #Polestar
Články podľa značiek