Tesla sa síce v Nemecku teší zo strany tamojších politikov veľkej náklonnosti, vďaka ktorej si mohla dovoliť spustiť prakticky beztrestne výstavbu berlínskej Gigafactory ešte skôr, než získala potrebné povolenia, ale niektoré úrady ju nešetria. Tesla sa musela pred časom napríklad vzdať označenia Autopilot pre svoj systém semi-autonómneho riadenia. A teraz je opäť v hľadáčiku nemeckej administratívy. Na základe správy o hospodárení za tretí kvartál tohto roka, určenej pre americkú Komisiu pre cenné papiere, totiž vysvitlo, že jej Nemecká federálna agentúra pre životné prostredie udelila pokutu vo výške 12 miliónov eur.
Ako môže dostať výrobca ekologických elektromobilov sankciu za ohrozovanie životného prostredia? Veľmi jednoducho. Tesla porušila nemecké zákony v súvislosti s nakladaním s akumulátormi po skončení ich životnosti. V Nemecku je každý výrobca elektroniky povinný batérie prebrať od pôvodného užívateľa a na vlastné náklady ich recyklovať. Prípadne zabezpečiť, aby túto činnosť vykonával poverený partner. Týka sa to, samozrejme, aj elektromobilov. Tesla však takýto systém v Nemecku nevytvorila, hoci na tamojšom trh predáva desiatky tisíc elektromobilov.
Automobilka sa proti pokute odvolala a verí, že celý problém má len administratívnu povahu a že nebude mať žiaden vplyv na predaj jej elektromobilov v Nemecku. Po skončení životnosti akumulátorov Tesla zväčša batérie sama repasuje a používa ich na ďalšie výmeny vo vozidlách. To je z hľadiska životného prostredia ideálne riešenie, pretože tým predĺži ich životnosť a zachová pôvodné určenie. Naproti tomu konkurenti použité batérie využívajú ako stacionárne úložiská energie. V každom prípade si Tesla v Nemecku nesplnila svoje povinnosti týkajúce sa zákonov o odpade.