Mazda pridala revolučnému motoru Skyactiv-X viac koní. Dostanú ich všetci!

Tak toto naozaj nebýva zvykom. Mazda vypočula kritiku zákazníkov a zareagovala na ňu bezprecedentným spôsobom.

09.11.2020 16:00
debata
Po úprave softvéru priamo automobilkou vzrastie... Foto: Mazda
Mazda - motor Skyactiv-X Po úprave softvéru priamo automobilkou vzrastie výkon 4-valca 2,0 Skyactiv-X o osem kilowattov a krútiaci moment o 16 Nm.

Revolučný benzínový 4-valec 2,0 Skyactiv-X, ktorý vďaka spaľovaniu SPCCI pracuje v určitých režimoch podobne ako vznetový motor, sa na trhu chytil veľmi dobre. Mazda registruje v modeli 3 približne 65– a v crossveri CX-30 približne 45-percentný podiel verzií Skyactiv-X. Pravdou však je, že napriek spojeniu výhod benzínových a vznetových motorov v jednom jedinom agregáte, výslednými parametrami neudivuje. Má 132 kW a krútiaci moment 224 Nm. Taká Mazda 3 s ním na stovku akceleruje za 8,2 sekundy.

Pritom je nový motor pomerne drahý, keďže technológia si vyžiadala aj použitie kompresora. Mazda na kritiku zareagovala a motoru v najnovšej verzii označenej ako Skyactive-X 1.1 pridala desať koní navyše. Po revízii má teda 140 kW a – čo je tiež veľmi pozitívne – vzrástol aj krútiaci moment. Ten má teraz maximum 240 Nm od 3 000 až do 4 500 otáčok za minútu. Čo je však najzaujímavejšie, celá zmena spočíva v zmene softvéru, ktorý môže automobilka aktualizovať aj majiteľom, ktorí svoje Mazdy s motorom 2,0 Skyactiv-X už majú. Takže aj oni budú môcť rátať s lepšou akceleráciou.

Najprv sa výkonnejší motor dostane k japonským zákazníkom, až neskôr zamieri do ďalších regiónov. Otázkou je, či si zmena výkonu nebude vyžadovať aj zmenu v technickom preukaze. To môže byť problém najmä v krajinách, kde sa od výkonu odvodzujú niektoré správne poplatky či dane. V každom prípade by sa mal tento revolučný 4-valec po vylepšení konečne dostať aj do USA, kde ho Mazda zatiaľ vo svojich modeloch neponúka.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mazda #SkyActiv-X
Články podľa značiek