Nestáva sa často, aby limitovaná edícia získala väčšiu popularitu ako štandardné verzie modelového radu. Legendárnemu Citroënu 2CV sa to však podarilo. Charleston predstavila francúzska automobilka v roku 1980 ako druhú limitovanú edíciu po 2CV Spot z roku 1976. Obe boli odvodené z vyhotovenia 2CV Club. Práve vtedy totiž odštartovala na automobilovom trhu móda limitovaných sérií. Vyťažiť z nej chcel aj Citroën. Zámerom bolo vyrobiť 8 000 exemplárov. Charleston sa od ostaných 2CV líšil neprehliadnuteľným dvojfarebným červeno-čiernym, alebo skôr bordovo-čiernym lakovaním karosérie a podľa predstáv automobilky mal zamieriť k „puristom“. Jeho kruhové svetlá evokovali prototyp „kačice“ z roku 1939.
Celé to dotvárali chrómové puklice z Citroënu Dyanea a čalúnenie Pieds de Coq (kohútia stopa). Charleston ťažil z techniky najvyšších úrovní 2CV. Napríklad zo vzduchom chladeného 2-valca s objemom 602 kubických centimetrov, ktorý mal vďaka dvojitému karburátoru Solex výkon zvýšený na 29 koní. Na dnešnú dobu ide o smiešne číslo, ale 2CV vážilo len 560 kg. Úspech na seba nedal dlho čakať, hoci Charleston bol najdrahšou verziou modelového radu. Automobilka ho predávala za 24 800 vtedajších frankov. Už o rok neskôr, teda v roku 1981, po tom čo sa po limitovanej edícii len tak zaprášilo, padlo rozhodnutie, že Charleston ostane v ponuke aj naďalej. Z „limitky“ sa teda stala štandardná sériová verzia.
Došlo však k drobným úpravám. Charleston dostal chrómové svetlá, sivé kosoštvorcové čalúnenie a okrem farebnej kombinácie Red Delage-Black pribudol v júni 1982 žltý variant Helios-Black, ktorý v júli 1983 nahradilo sivé vyhotovenie Gray Nocturne-Grey Cormoran. V roku 1988 výroba pokračovala v portugalskej továrni v Mangualde. Exempláre z tohto obdobia možno rozoznať vďaka značke španielskeho výrobcu skiel „Covina“ na oknách. Charleston nakoniec sprevádzal francúzsku legendu až do úplného konca produkcie. Posledný sivý exemplár 2CV s poradovým číslom 5 114 969, ktorý zišiel z liniek portugalského závodu 27. júla 1990, presne o 16.30, bol práve Charleston.
Citroën 2CV zostáva dodnes ikonou automobilovej histórie a teší sa popularite zberateľov. K tomuto úspechu prispel aj Charleston, ktorý bol jej súčasťou počas posledných desať rokov výroby a bol najpopulárnejšou z celkovo desiatich „limitiek“ 2CV. Dnes sa funkčné Charlestony z limitovanej edície predávajú za 14 500 a tie sériové približne za 10 500 eur. Automobilka si na slávnu verziu spomenula v roku 2008, keď bola pri príležitosti 60. výročia 2CV uvedená na trh limitovaná séria Charleston na báze modelu rozmarného C3 Pluriel s plátennou strechou. S historickou legendou ho spájalo práve dvojfarebné lakovanie Red Delage-Black.