Zvolávacie akcie sú bežnou súčasťou sveta automobilov. Ročne sa ich uskutočňujú stovky. Automobilky nimi riešia dodatočne problémy, ktoré neodhalili počas vývoja alebo ktoré vznikli v procese výroby. Niekedy sa „zvolávačky“ dotknú desiatok miliónov áut, tak ako v prípade nebezpečných airbagov Takata, a niekedy len zopár exemplárov áut. Takúto sme tu ale ešte nemali. Ako informuje web Motor1, austrálska divízia Renaultu iniciuje servisnú akciu pre 824 majiteľov modelov Mégane vyrobených medzi 16. aprílom a 11. októbrom 2016.
Na tom by nebolo nič zvláštne, Mégane nepatrí k ikonám spoľahlivosti, no tentoraz je dôvod naozaj bizarný a s autami nesúvisí. Opravovať sa nič nebude. Na vine je užívateľská príručka, v ktorej je nesprávne popísaná funkcia elektronickej detskej poistky, ktorá pri Mégane zabraňuje ovládať deťom na zadných sedadlách okná. V „manuáli“ je ale napísané, že poistka bráni otváraniu „okien a dverí“. Austrálčania to vyhodnotili ako potenciálne rizikové, pretože majitelia s deťmi na palube môžu byť uvedení do omylu a myslieť si, že dieťa dvere otvoriť nemôže.
Austrálska komisia pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa preto Renault požiadala, aby uskutočnil nápravu. Situácia by sa dala, samozrejme, vyriešiť zaslaním 824 nových a opravených výtlačkov dotknutým motoristom, ale Renault sa rozhodol pre jednoduchšie, ekologickejšie a hlavne lacnejšie riešenie. Majitelia sa zastavia s manuálom v servise, či už s autom, alebo bez neho, kde im technik preškrtne čiernou fixkou slovíčko „a dverí“. Po tejto prozaickej úprave bude informácia presná. „Oprava“ síce prebehne zdarma, ale Renault by mohol kompenzovať stratený čas, ktorý si budú musieť majitelia Méganov nájsť na návštevu dílera.