
Krádeží áut akosi neubúda. Automobilky a nezávislé spoločnosti sa síce snažia ochrániť autá pred dlhoprstými, no je to večný boj. Navyše, nedávno odhalená „diera“ v systéme bezkľúčového odomykania a štartovania ukázala, že ukradnúť vozidlo je dnes dokonca jednoduchšie ako kedykoľvek predtým. Bojovať sa dá ale aj iným spôsobom ako len zabezpečovacími zariadeniami. Každé kradnuté auto alebo náhradné diely potrebujú totiž vysoko organizované skupiny dlhoprstých predať. A tu prichádzajú k slovu identifikátory vozidla. Diely označené identifikačnými znakmi ako okná alebo motory, sú v podstate nepredajné a tým pre zlodejov nezaujímavé.
Problémom ale je, že znakov je stále málo. Jednoducho, vozidlo obsahuje obrovské množstvo dielcov bez identifikátorov, ktoré sa dajú výhodne speňažiť. Určiť, že tieto náhradné dielce pochádzajú z trestnej činnosti, je potom nemožné. Toyota preto vyvinula systém jedinečných identifikátorov, ktoré vyrazí na takmer každý diel vozidla. Ide o jedinečnú kombináciu znakov, obsahujúcich identifikačné číslo (PIN), ktoré je spárované s identifikačným kódom vozidla, takzvaným VIN kódom. Nové PIN kódy sú také malé, že ich takmer nie je možné vidieť voľným okom. Čítať sa musia špeciálnym zariadením. A na jednom vozidle je ich neuveriteľných 10 000. Takže kradnúť takéto vozidlá nemá význam.