Keď Dacia, respektíve Renault, vyvíjala novú elektrickú Daciu Spring s cieľom ponúknuť v Európe najlacnejší elektromobil, musel tvrdo strážiť náklady. Preto je Spring v podstate len preznačkovaným čínskym elektrickým Renaultom City KZ-E a jeho platforma zas vychádza z Renaultu Kwid, ktorý sa v Indii predáva výlučne so spaľovacími motormi. Zároveň Renault stlačil cenu použitím batérií s malou kapacitou (26,8 kWh) a elektromotorom s nízkym výkonom (33 kW). To by však stále nestačilo, a tak bolo od začiatku jasné, že Dacia Spring, ktorá už zakrátko dorazí k európskym zákazníkom, bude musieť schádzať z výrobných liniek v Číne, spolu s dvojičkou Renaultu.
A presne to prekáža francúzskym odborom. Tie tvrdia, že takáto stratégia nie je v súlade s vládnou podporou pre automobilový priemysel a pracovné miesta vo Francúzsku. Jednoducho, že Renault čerpá vládnu koronapôžičku, ktorá mu má pomôcť prekonať ťažké obdobie a udržať pracovné miesta vo Francúzsku, ale v skutočnosti podporuje zamestnanosť v celkom inom regióne planéty. Odbory sú preto zásadne proti tomu, aby Daciu Spring vyrábal koncern v Číne. Pri sesterskom Renaulte City KZ-E to až tak neprekáža, pretože ten Renault do Európy nedováža.
Odborári tiež automobilku vyzvali, aby sa držala svojho plánu urobiť z Francúzska globálne centrum pre elektrické automobily. Je však málo pravdepodobné, že by mali odborári akúkoľvek šancu presadiť svoje požiadavky. Presun výroby do Európy by si totiž vyžiadal obrovské náklady a zvýšenie ceny tohto malého elektrického crossoveru. V Číne vyrábajú elektromobily pre nízke náklady aj ďalšie automobilky. Spomeňme BMW, ktoré v Číne produkuje nové SUV iX3, Teslu s jej modelmi 3 a Y alebo švédsky Polestar s jeho elektrickým liftbackom 2. Všetky pritom smerujú aj do Európy.