Dizajn predáva. Vedia to aj automobilky, preto doň investujú stovky miliónov eur. Výsledok však nie vždy nadchne. Z dizajnu áut sa stráca kreativita. Slávny dizajnér Frank Stephenson, ktorý „nakreslil“ také ikony ako novodobé Mini, Fiat 500, Ferrari Enzo, Maserati MC12, Ford Escor Cosworth či prvú generáciu BMW X5, netají sklamane. Vidí za tým prechod od ceruzky a papiera k počítačom. V rozsiahlom rozhovore pre Jalopnik si tento Maročan nedával servítku pred ústa. Tvrdí, že po tom, čo dizajnéri začali pracovať s pokročilými počítačovými simuláciami, prišli autá o dušu.
„Počítače dávajú dizajnérom veľa možností, môžu robiť chyby a potom sa vrátiť o pár krokov späť a celé to opraviť. Ale počítač dizajn zároveň zriedi. Tieto návrhy strácajú citlivosť a dušu, ktorú dokázal autu vštepiť dizajnér pracujúci s ceruzkou a hlineným modelom. Dnešní študenti dizajnu dokonca ani nedokážu urobiť náčrt, idú rovno k počítaču,“ hovorí Stephenson. „Ešte pred tridsiatimi rokmi ste si mohli skicu zavesiť na stenu ako obraz, dnes je to len fotografia. Každý má zrazu rovnakú kvalitu práce. Stráca sa však individualita," vysvetľuje.
„Nechcem povedať, že škaredosť sa stala novodobou krásou, ale dizajnéri sa snažia až tak veľmi, že je to kontraproduktívne voči tomu, čo my ľudia považujeme za krásne.“ Podľa Stephensona nad všetkým vyhráva snaha šokovať, všetko ostatné je vedľajšie. Autá sú plné záhybov, ako by boli poskladané z papiera, z ktorých priam kričí, že sú dielom počítačov." Zelenú dostane nakoniec ten dizajn, ktorý vyzerá dobre vo Photoshope. V realite to ale podľa Stephensona fungovať nemusí. Tak nejako vznikli podľa neho aj kontroverzné ľadvinky nového BMW radu 4. Jednoducho, Stephenson si nie je istý, že sa dnešné autá budú niekomu páčiť aj o 20 rokov.