Predávajú najdrahšiu Škodu histórie. Poznáte ju?

Škoda síce ponúka aj modely, s ktorými sa cenou „prehupnete“ cez 50 000 eur, lenže tento exemplár je takmer päťkrát drahší.

13.11.2020 18:00
11
Škoda RTO je považovaná za jeden z vrcholov... Foto: mobile.de
Škoda 706 RTO LUX - 1969 Škoda RTO je považovaná za jeden z vrcholov priemyselného dizajnu niekdajšieho socialistického Československa. Exemplár v takomto stave, navyše v diaľkovej verzii LUX, len tak ľahko nenájdete. Aj preto má astronomickú cenu.

Hoci Škody už nepatria medzi lacné autá, česká automobilka je stále mainstreamovým výrobcom. Od toho sa odvíja aj jej cenová politika. Najdrahšími modelmi sú SUV Kodiaq, vlajková loď Superb a novučičké elektrické SUV Enyaq iV. Pri všetkých sa môžete cenou dostať cez 50 000 eur. Je to však stále podstatne menej, ako by ste zaplatili za porovnateľnú ponuku zo Stuttgartu, z Mníchova alebo Ingolstadtu. No napriek tomu existuje jedna Škoda, ktorá svojich súrodencov cenou zahanbí. A je pravdepodobne vôbec najdrahšou škodovou všetkých čias.

V priestore vodiča, ktorý mal samostatné dvere,... Foto: mobile.de
Škoda 706 RTO LUX - 1969 V priestore vodiča, ktorý mal samostatné dvere, je všetko tak, akoby RTO práve zišlo z linky.

Ak tipujete nejaký 8-valcový Superb z tridsiatych rokov, Popular Sport Monte Carlo, naleštenú Feliciu zo šesťdesiatych rokov či zachovalý exemplár slávnej 130 RS z tých sedemdesiatych, ste mimo. Nové aj najslávnejšie historické modely totiž schová do vrecka inzerát, ktorý sa objavil na nemeckom portáli mobile.de. Súkromný český vlastník v ňom ponúka legendárny autobus Škoda 706 RTO z roku 1969. Ide o diaľkovú verziu LUX a ako vidieť, dostalo sa jej precíznej renovácie. Aj preto svieti v inzeráte astronomická cena 232 800 eur.

Interiér má 36 „parádnych“ sedadiel s... Foto: mobile.de
Škoda 706 RTO LUX - 1969 Interiér má 36 „parádnych“ sedadiel s nastaviteľnými operadlami. Čalúnenie je ako nové.

Nemusí však byť prehnaná. Z tejto ikony „socíku“ sa síce v rokoch 1958 až 1977 vyrobilo približne 15 000 kusov, ale väčšinou išlo o mestské a prímestské verzie MTZ a KAR. Tých diaľkových s označením LUX bolo minimum. Navyše ide o kus, ktorý zišiel z výrobných liniek vo Vysokom Mýte. Od roku 1972 sa totiž RTO vyrábalo pod názvom Jelcz už len v Poľsku, no kvalita nedosahovala tú českú. A keďže autobusy boli a sú určené na ťažkú prácu, exemplárov v dobrej kondícii sa veľa nezachovalo. Toto je ale výnimka.

Predávané RTO LUX poháňa 11,8-litrový radový 6-valec s výkonom 160 koní (118 kW) a krútiacim momentom 686 Nm. Vďaka nemu dosahuje rýchlosť 85 km/h. Pôvabná karoséria s dvojfarebným bielo-červeným lakovaním pôsobí, akoby ju vyrobili včera. Platí to aj o interiéri, ktorý má 36 komfortných sedadiel so sklápateľnými operadlami. V perfektom stave je aj čalúnenie či strešné okná. Jednoducho, ak máte záujem o túto dizajnovú ikonu niekdajšieho československého priemyslu, z Pera Otakara Diblíka, nič lepšie pravdepodobne nezoženiete. To tlačí cenu prudko nahor.

Škoda
		706 RTO LUX - 1969
Škoda 706
		RTO LUX - 1969
+2Škoda 706 RTO LUX -
		1969

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
11 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda-Auto #Škoda 706 RTO #Škoda
Články podľa značiek