Predávajú najdrahšiu Škodu histórie. Poznáte ju?

13.11.2020 18:00

Škoda síce ponúka aj modely, s ktorými sa cenou „prehupnete“ cez 50 000 eur, lenže tento exemplár je takmer päťkrát drahší.

Škoda RTO je považovaná za jeden z vrcholov...
Škoda RTO je považovaná za jeden z vrcholov priemyselného dizajnu niekdajšieho socialistického Československa. Exemplár v takomto stave, navyše v diaľkovej verzii LUX, len tak ľahko nenájdete. Aj preto má astronomickú cenu. Autor: mobile.de

Hoci Škody už nepatria medzi lacné autá, česká automobilka je stále mainstreamovým výrobcom. Od toho sa odvíja aj jej cenová politika. Najdrahšími modelmi sú SUV Kodiaq, vlajková loď Superb a novučičké elektrické SUV Enyaq iV. Pri všetkých sa môžete cenou dostať cez 50 000 eur. Je to však stále podstatne menej, ako by ste zaplatili za porovnateľnú ponuku zo Stuttgartu, z Mníchova alebo Ingolstadtu. No napriek tomu existuje jedna Škoda, ktorá svojich súrodencov cenou zahanbí. A je pravdepodobne vôbec najdrahšou škodovou všetkých čias.

V priestore vodiča, ktorý mal samostatné dvere,...
V priestore vodiča, ktorý mal samostatné dvere, je všetko tak, akoby RTO práve zišlo z linky. Autor: mobile.de

Ak tipujete nejaký 8-valcový Superb z tridsiatych rokov, Popular Sport Monte Carlo, naleštenú Feliciu zo šesťdesiatych rokov či zachovalý exemplár slávnej 130 RS z tých sedemdesiatych, ste mimo. Nové aj najslávnejšie historické modely totiž schová do vrecka inzerát, ktorý sa objavil na nemeckom portáli mobile.de. Súkromný český vlastník v ňom ponúka legendárny autobus Škoda 706 RTO z roku 1969. Ide o diaľkovú verziu LUX a ako vidieť, dostalo sa jej precíznej renovácie. Aj preto svieti v inzeráte astronomická cena 232 800 eur.

Interiér má 36 „parádnych“ sedadiel s...
Interiér má 36 „parádnych“ sedadiel s nastaviteľnými operadlami. Čalúnenie je ako nové. Autor: mobile.de

Nemusí však byť prehnaná. Z tejto ikony „socíku“ sa síce v rokoch 1958 až 1977 vyrobilo približne 15 000 kusov, ale väčšinou išlo o mestské a prímestské verzie MTZ a KAR. Tých diaľkových s označením LUX bolo minimum. Navyše ide o kus, ktorý zišiel z výrobných liniek vo Vysokom Mýte. Od roku 1972 sa totiž RTO vyrábalo pod názvom Jelcz už len v Poľsku, no kvalita nedosahovala tú českú. A keďže autobusy boli a sú určené na ťažkú prácu, exemplárov v dobrej kondícii sa veľa nezachovalo. Toto je ale výnimka.

Predávané RTO LUX poháňa 11,8-litrový radový 6-valec s výkonom 160 koní (118 kW) a krútiacim momentom 686 Nm. Vďaka nemu dosahuje rýchlosť 85 km/h. Pôvabná karoséria s dvojfarebným bielo-červeným lakovaním pôsobí, akoby ju vyrobili včera. Platí to aj o interiéri, ktorý má 36 komfortných sedadiel so sklápateľnými operadlami. V perfektom stave je aj čalúnenie či strešné okná. Jednoducho, ak máte záujem o túto dizajnovú ikonu niekdajšieho československého priemyslu, z Pera Otakara Diblíka, nič lepšie pravdepodobne nezoženiete. To tlačí cenu prudko nahor.

Škoda
		706 RTO LUX -
		1969
Škoda 706
		RTO LUX -
		1969
+2Škoda 706 RTO LUX -
		1969

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Škoda-Auto #Škoda 706 RTO #Škoda
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek