Zámer prepojenia automobilových koncernov PSA a FCA je známy už viac ako rok. Partneri odvtedy vo fúzii výrazne pokročili. Oznámili názov novej spoločnosti Stellantis, odvodený z latinského výrazu „stello“ a po peripetiách sa im podarilo získať aj povolenie od Európskeho antimonopolného úradu, ktorý proces pre nedostatok podkladov spomalil. Teraz sa už ale zdá, že fúzii nestoja v ceste žiadne prekážky.
Stellantis tak odhaľuje nové logo, ktoré má symbolizovať „optimizmus, energiu a obnovu“. Zároveň však má ísť aj o vyjadrenie „rôznorodosti a inovatívnosti spoločnosti, ktorá je odhodlaná byť jedným z lídrov v epoche udržateľnej mobility“. Ďalším krokom má byť schválenie fúzie akcionármi oboch spoločností a mimoriadne valné zhromaždenie, ktoré by malo prebehnúť v prvom štvrťroku budúceho roka.
Pripomeňme, že ak sa tak stane, bude mať nová automobilka, ktorá združí 14 značiek, medzi nimi aj Peugeot, Citroën, DS, Opel, Chrysler, Jeep, RAM, Alfu Romeo, Fiat či Masserati, kapacitu na výrobu 8,7 milióna áut ročne. Stane sa štvrtou najväčšou po Volkswagene, Toyote a aliancii Renault-Nissan. Hodnota fúzie predstavuje približne 50 miliárd dolárov. Ročný obrat nového gigantu sa pôvodne odhadoval na 170 miliárd eur, tento však ešte nezohľadňoval koronakrízu.