Nissan Qashqai: Veľký reštart aj s hybridom e-Power. Ale bez nafty

19.11.2020 18:00

Nissan potrebuje súrne úspešný model. Má ním byť jeho niekdajší bestseller Qashqai. Tretia generácia je za rohom a ako inak, príde aj v hybridnej verzii.

Nový Qashqai má mať približne rovnaké rozmery...
Nový Qashqai má mať približne rovnaké rozmery ako druhá generácia. Napriek tomu má byť priestrannejší. Autor: Nissan

Nissan nie je v dobrej kondícii. V jeho veľkom reštrukturalizačnom pláne ráta s úspechom novej generácie niekdajšieho bestselleru – Nissanu Qashqaia. Premiéru má naplánovanú na jar 2021. No už teraz začína Nissan pripravovať publikum na veľkú zmenu. Zverejňuje prvé informácie a snímky zamaskovaných predprodukčných exemplárov, ktoré usilovne testuje v rôznych častiach sveta. Na striedanie stráží je naozaj najvyšší čas. Súčasná generácia je na trhu už od roku 2014. Predalo sa z nej síce viac ako jeden milión kusov, ale niekdajšiu slávu zakladateľa segmentu crossoverov nedosiahla.

Základom tretej generácie sa stane platforma CMF-C. Tá umožní príchod nových asistenčných a emisných technológií. Napriek zachovaniu približne pôvodných rozmerov ponúkne Qashqai viac vnútorného priestoru, napríklad o 20 mm viac miesta na nohy vzadu, a bude ľahší. Stojí za tým o 50 % vyšší podiel vysokopevnostnej ocele, ale aj rozsiahle nasadenie ďalších ľahkých materiálov. Dvere, blatníky a predná kapota z hliníka sa postarajú o redukciu hmotnosti o 60 kg a kompozitné zadné veko zas Qashqai odľahčí o 21 kg. Zároveň má vzrásť torzná tuhosť karosérie o 41 %, čo je zárukou istých jazdných vlastností a rýchlych reakcií na riadenie.

Jazdným vlastnostiam prospeje zníženie...
Jazdným vlastnostiam prospeje zníženie hmotnosti vďaka rozsiahlemu nasadeniu hliníka a kompozitov. Autor: Nissan

Pripravené sú dva druhy podvozka. Verzie s pohonom 4×4 dostanú nezávislé zavesenie všetkých kolies na vzperách McPherson, verzie 4×2 si vystačia vzadu s jednoduchšou vlečnou nápravou. Kolesá môžu mať priemer 19 alebo 20 palcov. Pohon zabezpečí preplňovaný 4-valec s objemom 1,3 litra v dvoch výkonových verziách a 12-voltovým štartér-generátorom. Oveľa zaujímavejšia však bude úplne nová hybridná sústava e-Power. Benzínový agregát, podobne ako v prípade konkurenčnej Hondy CR-V, dostane výlučne úlohu generátora elektrickej energie. O samotný pohyb sa postará výlučne elektromotor. Všetko to doplní výkonná li-ion batéria.

Očakávať máme aj pokročilé asistenčné systémy balíka ProPilot, ako napríklad inteligentný tempomat prispôsobujúci jazdu rýchlostným limitom či dátam z navigácie. Bezpečnosti prospejú nové matricové LED svetlá s dvanástimi individuálne ovládanými segmentmi a natáčaním lúčov. Nissan zatiaľ nezverejnil žiadne bližšie technické informácie. Čakať však vzhľadom na blížiaci sa jarný termín premiéry už dlho nebudeme. A napokon, je aj v záujme Nissanu, aby dostal novinku čo najskôr na trh. Qashqai by sa totiž mohol stať, tak ako v roku 2007 jeho prvá generácia, receptom na oživenie prosperity.

Nissan Qashqai -
		2021
Nissan Qashqai -
		2021
+7Nissan Qashqai -
		2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Nissan Qashqai #Nissan
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek