Šéf PSA veští ťažké časy. Rok 2030 časť automobiliek neprežije

20.11.2020 12:00

Carlos Tavares je jednou z najrešpektovanejších osobností automobilového priemyslu. Jeho budúcnosť však ružovú nevidí. Túto dekádu prežijú len najsilnejší.

Carlos Tavares, známy elektroskeptik, dokázal...
Carlos Tavares, známy elektroskeptik, dokázal pripraviť koncern PSA na to, aby úspešne prekonal najväčšiu transformáciu v automobilovom priemysle od čias jeho vzniku. Autor: PSA

Carlos Tavares, šéf koncernu PSA, patrí k známym elektroskeptikom. Napriek tomu robí všetko pre to, aby elektrifikácia nezničila koncern, ktorý riadi. A riadi ho veľmi dobre. Vyslúžil si za to dokonca titul Osobnosť roka v automobilovom priemysle 2020. V pondelok sa počas telekonferencie Reuters Automotive Summit vyjadril k budúcnosti tohto odvetvia. Veští mu ťažké časy. Dôvodom je elektrifikácia, ktorá si vyžiada astronomické investície.

To si podľa neho vynúti vytváranie nových partnerstiev, aliancií a konsolidácií naprieč automobilovým priemyslom. Žiadna malá firma nedokáže totiž utiahnuť všetko sama. Fúzia PSA a FCA teda nie je poslednou svojho druhu. Ale ani to nemusí byť zárukou úspechu. Tavares je presvedčený, že budúcu dekádu niektoré automobilky neprežijú. „Prežijú len tí najagilnejší s darvinovským duchom,“ cituje Reuters Tavaresa s tým, že prispôsobiť sa súčasným protichodným požiadavkám vyžaduje extrémnu flexibilitu.

Napriek tomu, že s krokmi EÚ v mnohom nesúhlasí, samotné PSA už zastavilo všetky investície do spaľovacích motorov pre európsky a čínsky trh a jeho emisie sú dlhodobo pod normami vyžadovanými úniou. Spojenie s americko-talianskym koncernom FCA, ktoré má by dokončené na jar budúceho roka, má PSA ešte viac posilniť. Nový gigant s názvom Stellantis sa stane štvrtým najväčším automobilovým výrobcom planéty.

Ďalší dôležitý krok vidí Tavares v posilnení pozície v Číne. Podľa neho si „žiaden výrobca nemôže dovoliť chýbať na najväčšom automobilovom trhu sveta“. Na druhej strane však Tavares plánuje v Číne obmedziť počet značiek a modelov Stellantisu tak, aby došlo k zvýšeniu ziskov. To všetko má PSA previesť bezpečne najväčšou transformáciou automobilového priemyslu od jeho vzniku. So značkami Peugeot, Citroen či Opel sa teda máme stretávať aj po roku 2030.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Stellantis #PSA #FCA #Carlos Tavares
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek