Doterajší šéf Bugatti Stephan Winkelmann, ktorý viedol molsheimskú značku od roku 2018, dostane novú pozíciu. Z koncernu VW však rozhodne neodchádza. Podľa zákulisných informácií mieri do Sant Agaty. Vlastne sa do nej vracia, pretože Winkelmann držal opraty Lamborghini od roku 2005 až do roku 2016. A veľmi úspešne. Pod jeho taktovkou prišlo na svet prvé „býčie“ SUV Urus a množstvo zberateľských limitiek ako Reventon či Sesto Elemento. Aj tie pomohli Lamborghini prekonať finančnú krízu. Potom ho na poste vystriedal Stefano Domenicali. Ten však v budúcom roku zamieri na čelo F1. Koncern VW tak musel riešiť, čo s tým.
Padlo rozhodnutie, že Winkelmann povedie obe značky súčasne. „Je pre mňa veľkou cťou a potešením, ale aj veľkou výzvou riadiť tieto dve spoločnosti, ktoré sú pre mňa výnimočné svojimi výnimočnými autami,“ komentoval návrat k Lamborghini sám Winkelmann. Nadšené z tohto kroku je aj vedenie Audi, ktoré taliansku značku oficiálne vlastní. „Stephan Winkelmann ovplyvnil rozhodujúcim spôsobom históriu Lamborghini. Zastupuje ho ako málokto a je tým správnym človekom, ktorý ju povedie k úspešnej budúcnosti,“ povedal k opätovnému vymenovaniu Winkelmanna do pozície generálneho riaditeľa Markus Duesmann, predseda predstavenstva Audi.
Zdalo by sa, že všetko je tak, ako má byť. Koncern navyše ušetrí, ak bude obe značky riadiť jediný manažér. Lenže táto personálna zmena v skutočnosti naznačuje veľkú premenu koncernu. V zákulisí sa už totiž dávno šepká o predaji Bugatti chorvátskemu výrobcovi elektrických hyperšportov Rimac. Winkelmann sa k tejto téme vyjadril, že ak sa má stať Bugatti výrobcom elektromobilov, navyše pod vedením Rimacu, on pri tom byť nechce. Vyzerá to teda skôr tak, že Bugatti bude riadiť len do chvíle, kým molsheimská značka neopustí koncernový košiar, a že koncern VW si menovaním Winkelmanna do čela Lamborghini len poistil špičkového manažéra. No ani táto funkcia nemusí byť pre Winkelmanna definitívna.
Ďalšie zdroje totiž tvrdia, že Volkswagen sa pripravuje na predaj ďalších značiek. Medzi nimi figuruje Ducati, Italdesign a práve Lamborghini. Cieľom je vytvoriť taliansku divíziu koncernu, ktorá by mala byť neskôr výhodne predaná. „Pracujeme na našej talianskej právnej štruktúre. Povedzme, že ju dostávame do podoby, keď môžeme konať,“ povedal Diess. Tieto slová zámer o odpredaji len potvrdzujú. Winkelmann by nakoniec mohol riadiť celú taliansku skupinu až do jej odchodu spod krídiel Volkswagenu. Uvidíme, ako sa situácia vyvinie. V každom prípade Diess sľúbil, že ešte do konca roka oznámi veľké zmeny.
Predaj prosperujúcich značiek sa možno nezdá byť na prvý pohľad múdrym krokom, ale koncern VW potrebuje astronomické investície do epochy, ktorá má byť čisto elektrická. Bugatti, Lamborghini aj Ducati však patria do tej fosílnej. Je teda možné, že na ich predaj je ten najvyšší čas. Ak ale stávka Volkswagenu na elektrickú kartu nevyjde, bude to asi ten najväčší manažérsky omyl všetkých čias. Koncern VW je totiž v súčasnosti najväčším producentom áut na svete pred Toyotou a alianciou Renault-Nissan.