Euro NCAP: Honda Jazz ani Mazda MX-30 v crashtestoch nezaváhali

V najnovšej edícii nárazových testov poslali komisári konzorcia Euro NCAP proti bariére Hondu Jazz a Mazdu MX-30. Obe získali plný počet piatich hviezd. Mazdu však môže mrzieť len priemerná ochrana chodcov pri zrážke.

25.11.2020 16:00
Euro NCAP Honda Jazz Foto:
Ochrana dospelej posádky v Honde Jazz je na vysokej úrovni s výnimkou hrude vodiča, ktorá je pri čelnom náraze vystavená veľkému tlaku.
debata
Posledné kolo crashtestov európskeho konzorcia Euro NCAP sa nieslo v japonskom duchu. Hondu Jazz aj Mazdu MX-30 spája zameranie na mestskú premávku a pohon budúcnosti. Kým MX-30 je čistý elektromobil, Jazz je hybridom, ktorý však využíva benzínový agregát najmä ako generátor. Honda Jazz je okrem toho v ponuke v dvoch verziách, a to v štandardnej a v outdoorovo ladenej s názvom Crosstar.

Ochrana dospelej posádky v Honde Jazz je na vysokej úrovni s výnimkou hrude vodiča, ktorá je pri čelnom náraze vystavená veľkému tlaku. Veľmi dobré hodnotenie získal Jazz aj v rámci ochrany detí v druhom rade sedadiel. V prvej kategórii dosiahol skóre 87 % a v druhej 83 %. Okrem toho v ochrane chodcov dosiahol skóre 80 % a v oblasti asistenčných systémov 76 %. Práve vysoké a vyrovnané skóre je základom pre zisk plného počtu piatich hviezd.

Mazda MX-30 si tiež zabezpečila maximálne možné skóre, no v jej prípade neboli čiastkové výsledky až také vyrovnané. Ochrana dospelých na úrovni 91 % a detí vzadu na 87 % je vynikajúca, no slabinou je ochrana zraniteľných účastníkov premávky pri zrážke. Tam si MX-30 pripísala na konto len 68 %. Zapríčinené je to hlavne absenciou senzorov zaznamenávajúcich križujúci pohyb za vozidlom. Slabšou stránkou je teda skôr schopnosť vyhnúť sa kolízii, ako jej následky. V prípade čelného stretu auta s chodcom je najviac ohrozená panva.

Mazda MX-30 si tiež zabezpečila maximálne možné... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP Mazda MX-30 Mazda MX-30 si tiež zabezpečila maximálne možné skóre, no v jej prípade neboli čiastkové výsledky až také vyrovnané.

Práve tieto dva modely ukazujú, kam sa v budúcnosti bude uberať vývoj bezpečnostných systémov. Hybridy, ale najmä elektromobily, sú momentálne omnoho ťažšie ako autá so spaľovacími motormi. To znamená aj riziko vážnejších následkov, pokiaľ už stret nastane. A preto je taký dôraz kladený na asistenčné systémy, lebo práve vďaka nim k mnohým kolíziám ani nedôjde.

Výsledky crashtestov podľa Euro NCAP

Model Ochrana dospelých Ochrana detí Ochrana chodcov a cyklistov Asistenčné systémy Počet hviezd
Honda Jazz 87% 83% 80% 76% 5
Mazda MX-30 91% 87% 68% 73% 5

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Euro NCAP #Honda Jazz #crashtesty #Mazda MX-30
Články podľa značiek