Ochrana dospelej posádky v Honde Jazz je na vysokej úrovni s výnimkou hrude vodiča, ktorá je pri čelnom náraze vystavená veľkému tlaku. Veľmi dobré hodnotenie získal Jazz aj v rámci ochrany detí v druhom rade sedadiel. V prvej kategórii dosiahol skóre 87 % a v druhej 83 %. Okrem toho v ochrane chodcov dosiahol skóre 80 % a v oblasti asistenčných systémov 76 %. Práve vysoké a vyrovnané skóre je základom pre zisk plného počtu piatich hviezd.
Mazda MX-30 si tiež zabezpečila maximálne možné skóre, no v jej prípade neboli čiastkové výsledky až také vyrovnané. Ochrana dospelých na úrovni 91 % a detí vzadu na 87 % je vynikajúca, no slabinou je ochrana zraniteľných účastníkov premávky pri zrážke. Tam si MX-30 pripísala na konto len 68 %. Zapríčinené je to hlavne absenciou senzorov zaznamenávajúcich križujúci pohyb za vozidlom. Slabšou stránkou je teda skôr schopnosť vyhnúť sa kolízii, ako jej následky. V prípade čelného stretu auta s chodcom je najviac ohrozená panva.

Práve tieto dva modely ukazujú, kam sa v budúcnosti bude uberať vývoj bezpečnostných systémov. Hybridy, ale najmä elektromobily, sú momentálne omnoho ťažšie ako autá so spaľovacími motormi. To znamená aj riziko vážnejších následkov, pokiaľ už stret nastane. A preto je taký dôraz kladený na asistenčné systémy, lebo práve vďaka nim k mnohým kolíziám ani nedôjde.
Výsledky crashtestov podľa Euro NCAP
Model | Ochrana dospelých | Ochrana detí | Ochrana chodcov a cyklistov | Asistenčné systémy | Počet hviezd |
---|---|---|---|---|---|
Honda Jazz | 87% | 83% | 80% | 76% | 5 |
Mazda MX-30 | 91% | 87% | 68% | 73% | 5 |