
Na príchod elektromobilu novej generácie iX nás mníchovská automobilka pripravovala minimálne dva roky. Napríklad formou konceptu iNEXT. To, čo však prišlo v polovici novembra, zaskočilo nielen samotných zákazníkov BMW, ale aj niektorých profesionálnych dizajnérov. Ako to povedať? Dizajn auta, ktoré má byť vstupnou bránou BMW do novej, čisto elektrickej, epochy, vyvolal náruživé kontroverzie. Samozrejme, to sa môže stať, tak ako to bolo v prípade BMW radu 5 (E60) od Chrisa Bangla v roku 2003. Jeho stvárnenie nového sedanu a kombi tak trošku predbehlo dobu a doslova formovalo vkus zákazníkov. Nakoniec sa ale z E50 stal jeden z najvýraznejších dizajnových posunov v Mníchove.
Takto sa BMW snažilo vysvetliť genialitu dizajnu iX. Prizvalo si na to dokonca aj oscarového herca Christopha Waltza.Otázkou je, či nové BMW iX bude nasledovať túto cestu, alebo je jednoducho dizajnovo nezvládnutým produktom. V čase sociálnych sietí ho automobiloví priaznivci nešetria. A to až tak, že samotné BMW sa rozhodlo zakročiť. Na sociálnych sieťach spustilo kampaň „OK Boomber“, čo je v anglicky hovoriacich krajinách slangový výraz pre staršiu generáciu ľudí. Jednoducho, BMW im dalo najavo, že sú príliš starí, konzervatívni, odmietajú pokrok a nechápu výzvy, ktorým automobilka čelí. Pustiť sa do vlastných klientov, navyše tých, ktorí majú peniaze, je však dosť nezvyčajný marketing, ak nie rovno drzosť. Nepomohlo ani video s oskarovým hercom Christophom Waltzom, ktorý je šokovaný genialitou BMW iX.
A takto sa dizajnér Marouane Bembli pokúsil umierniť divoké tvary BMW iX.Za tento prístup si BMW nakoniec vyslúžilo ešte väčšiu kritiku ako za dizajn samotného elektrického SUV, alebo ak chcete SAV. A je dobré, že kapitulovalo. „Bez ohľadu na to, koľko máte rokov, vnímame vás. Je nám to ľúto, nebolo naším zámerom kohokoľvek uraziť našim slangom,“ píše BMW opäť na sociálnych sieťach. Ale aby udržalo dekórum, pripomína, že „cesta k novému svetu mobility je hrboľatá.“ To nepochybne je, len škoda, že si ju v BMW robia ešte hrboľatejšou. Možno by stačilo menej sebavedomia a viac sebareflexie a mohlo sa všetko niesť v korektnom duchu. Problém ale ostáva – BMW iX je tu, je také, aké je, a meniť ho v čase nábehu sériovej výroby je z ekonomických dôvodov nemysliteľné.
