Hoci sú hlavnou témou súčasnosti emisie a s tým súvisiaca elektrifikácia, tou druhou je stále bezpečnosť. Samozrejme, na vrchole vývoja v tejto oblasti je snaha o vytvorenie dokonalého autopilota, ktorý by odstránil ľudský faktor a dopravné nehody poslal do minulosti. Lenže od tohto cieľa sme ešte ďaleko. Prvky pasívnej bezpečnosti nás preto budú v autách sprevádzať ďalšie roky. A aj tu je čo zlepšiť. Najnovšie prišla Škoda s patentom, ktorý súvisí s bezpečnostnými pásmi. Zaregistrovala si riešenie, ktoré má uľahčiť ich používanie a tiež poskytnúť jednoznačnú informáciu o tom, či je pás správne zapnutý. Použila na to osvetlené zámky bezpečnostných pásov.
Nepriehľadné tlačidlo zamenila za transparentný plast, pod ktorým sa skrývajú diódy, pracujúce v rôznych módoch. Systém je tiež spojený so senzorom zaťaženia sedadla. Ak na sedadle nik nesedí, zámok svieti bielym svetlom, takže ho ľahšie nájdete. Po usadnutí na sedadlo sa diódy rozsvietia načerveno, čím upozornia vodiča, že sa má pripútať. Ak sa vodič pripúta, farba sa zmení na zelenú, aby si bol vodič istý, že ukotvenie prebehlo tak, ako má. Následne sa farba zmení opäť na bielu. Vyčítať tomuto systému v podstate niet čo, až na to, že je duplicitný. O tom, či je pás zapnutý, alebo nie, predsa informuje piktogram na palubnej doske ako aj „nervná“ zvuková výstraha, ktorá nedá pokoj, kým sa nezapnete.Škoda si dala patentovať svietiace zámky pásov. Načo je to dobré?
Niektoré veci tu s nami nie sú, pretože ich ešte nik nevymyslel. A niektoré síce ktosi vymyslel, ale usúdil, že sú zbytočné. Kam by ste zaradili nový patent automobilky Škoda?
Foto: Škoda-Auto
© Autorské práva vyhradené