Tesla stráca náskok v elektrických baštách. Po krku jej ide VW ID.3

Príchod nových konkurentov dá Tesle čoskoro poriadne zabrať. To, čo naznačuje vývoj v Nórsku a v Holandsku, baštách elektromobility, sa môže diať čoskoro v celej Európe.

01.12.2020 16:00
debata (15)
V Nórsku a vo Holandsku sa na čelo rebríčka... Foto: Tesla
Tesla - predaj V Nórsku a vo Holandsku sa na čelo rebríčka najpredávanejších elektromobilov derie nováčik v podobe Volkswagenu ID.3. Stačili mu na to necelé dva mesiace.

Tesla doteraz v Európe ťažila zo svojej výnimočnosti. Nemala totiž veľa priamych súperov. To sa ale rýchlo mení. Ako ukazuje vývoj v Nórsku a v Holandsku, bude si musieť na nové pomery rýchlo zvyknúť. Jej najpredávanejšiemu modelu 3 dýcha totiž v týchto baštách elektrických áut na krk VW ID.3. Jeho príchod na trh síce sprevádzali viaceré problémy, no teraz naplno ukazuje svoju silu. Prejavilo sa to v októbri, keď v Holandsku Tesla predala 74 kusov Tesly 3, kým Volkswagen až 2 475 kusov ID.3.

V Nórsku bola situácia podobná. Nemec vyhráva s obrovským náskokom – 2 789 kusov v porovnaní s 35 registráciami pre Teslu 3. Pritom ešte vlani dokázala Tesla v októbri nájsť pre Model 3 v Nórsku 5 768 zákazníkov, čím bol tento elektrický liftback vôbec najpredávanejším autom na tamojšom trhu. Teraz je ním Volkswagen ID.3. Podľa webu Forbes to navyše nevyzerá s Teslou 3 ružovo ani v novembri. Práve naopak. V Nórsku má na konte Tesla len piatich a v Holandsku troch zákazníkov. Zato VW má už 560, respektíve 717 klientov.

Zaujímavé sú aj nórske čísla za prvých desať mesiacov. Kým vlani dokázala Tesla predať 13 980 kusov, tento rok len 3 271 áut. Stále je ale treťou najúspešnejšou elektrickou značkou v Nórsku. Modelom Tesla 3 síce pokorila Renault Zoe, BMW i3 či Mercedes-Benz EQC, no ID.3 je pred ňou s počtom 4 465 registrácií. A ešte jedno prekvapenie – absolútnym lídrom medzi elektromobilmi je v Nórsku tento rok hriešne drahé Audi e-tron. To si našlo až 8 203 nových majiteľov.

Aj keď sú vysoké súčasné predaje ID.3 čiastočne výsledkom oneskorených dodávok, nemení to nič na fakte, že Tesla to už v Európe v budúcnosti také ľahké mať nebude. Jej pozíciu možno posilní nový výrobný závod pri Berlíne, kde budú schádzať modely 3 a Y. Konkurencia však môže okrem samotných produktov využiť obrovskú výhodu stabilnej siete predajcov a servisov. Ako vieme, Tesla toto ohnivko medzi producentom a zákazníkom vynechala. Prednosť dáva „galériám“ a predaju cez internet.

© Autorské práva vyhradené

15 debata chyba
Viac na túto tému: #Holandsko #Nórsko #Tesla #predaj áut
Články podľa značiek