Personálna ‘čistka‘ vo VW nekončí. Odchádzajú ďalší dva manažéri

11.12.2020 16:00

Elektrická stratégia koncernu VW má aj svoje obete. Stávka na jednu kartu totiž podľa Automobilwoche vyvoláva napätie medzi šéfom Herbertom Diessom a niektorými vysokopostavenými manažérmi. Na funkciu rezignovali ďalší dvaja – Jost Capito, šéf športovej divízie VW a šéf elektrickej divízie Thomas Ulbrich.

Thomas Ulbrich pracoval na vývoji kľúčových...
Thomas Ulbrich pracoval na vývoji kľúčových elektrických noviniek Volkswagenu. Teda na jeho budúcnosti. Napriek tomu odchádza. Vraj z osobných dôvodov. Autor: Volkswagen

Posledné mesiace sa v koncerne VW nesú v znamení personálnych zmien. Z funkcie predčasne odišiel šéf Škody Bernhard Maier, vo Volkswagene zas museli opustiť svoju stoličku šéf predaja Jurgen Stackman či šéf vývoja softvéru Christian Senger. Samotný Herbert Diess, šéf celého koncernu, prenechal značku VW prevádzkovému riaditeľovi Ralfovi Brandstätterovi. Niektoré z personálnych rošád boli vyvodením zodpovednosti za problémový nástup nového Golfu a elektrického ID.3, no niektoré, ako v prípade Bernharda Maiera, médiá pripásali napätým vzťahom vo vnútri koncernu. Nie všetci manažéri totiž ťahajú za jeden povraz v otázke rýchleho prechodu na elektromobily. Kurz, ktorý vytýčil Diess, vyvolal u mnohých obavy.

Presne z tejto sorty majú byť aj dve ďalšie personálne zmeny. Týkajú sa Josta Capita, šéfa športovej divízie R, a paradoxne aj Thomasa Ulbricha, šéfa elektrickej divízie značky VW. Capito dal výpoveď len 48 hodín po tom, čo sa vedenie VW rozhodlo rezignovať na všetky športové aktivity s tým, že ušetrené prostriedky využije na elektrickú transformáciu. Capito sa už dávnejšie vyjadril, že pri súčasnej úrovni elektrickej technológie nie je schopný pracovať na modeli, ktorý by zapadal medzi súčasné GTI či najvýkonnejšie deriváty R. Jednoducho, nevidel v novej ére príležitosť.

Jost Capito zas nedokázal podľa nemeckých médií...
Jost Capito zas nedokázal podľa nemeckých médií prehryznúť požiadavku na to, aby divízia R prešla na elektrický pohon. Autor: Volkswagen

Oveľa zaujímavejší je však odchod Thomasa Ulbricha, ktorý je zodpovedný práve za elektrické modely. Oficiálne má mať na rozhodnutie rýdzo „osobné dôvody“. Podľa Automobilwoche a Handelsblattu, však ide opäť o spor s Diessom. Ten má tlačiť na uvádzanie elektromobilov takým tempom, ktoré je pre Ulricha nezlučiteľné z hľadiska dodržania kvalitatívnych štandardov. Do predaja sa tak dostal kľúčový hatchback ID.3 napriek tomu, že automobilka netajila problémy s jeho softvérom a až dnes v ňom aktivuje niektoré funkcie, za ktoré si zákazníci už zaplatili.

Podľa toho istého zdroja ponúkol Diess Ulbrichovi pozíciu v čínskej odnoži Volkswagenu, ktorú však neprijal. Zo služieb značky tak odchádza manažér, ktorý pre ňu pracoval od roku 1992 a postupne sa vypracoval na experta elektrických pohonov. Mal to byť práve on, ktorý sa podieľal na vyriešení softvérových prešľapov ID.3, hoci za ne nebol priamo zodpovedný. Aký ďalší osud ho čaká, nie je známe, rovnako ako budúcnosť Capita z divízie R, ktorý stál za vývojom Golfu R či Tiguanu R, ale aj kontroverzného Touaregu R s plug-in hybridným pohonom.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#VW #Volkswagen #Thomas Ulbrich #Jost Capito
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek