Citroën C4 Cactus: Misia ukončená, francúzsky ‘lowcost‘ sa nechytil

14.12.2020 18:00

Francúzsky Citroën oznámil, že s okamžitou platnosťou zastavuje výrobu svojho avantgardného crossoceru C4 Cactus. Končí už po šiestich rokoch a to bez nástupcu. Predajmi očakávania nenaplnil.

Francúzi si od C4 Cactusu sľubovali oveľa viac....
Francúzi si od C4 Cactusu sľubovali oveľa viac. Invenčný crossover však doplatil na cenu. Pôvodne mal konkurovať Daciám, no nakoniec bol výrazne drahší. Autor: Citroën

V roku 2014 predstavil Citroën svoj avantgardný model C4 Cactus. Pôvodne sľuboval, že na zákazníkov zaútočí dizajnovou invenciou v kombinácii s nízkou cenou. Aj preto nedostal Cactus sťahovacie zadné okná ani pravý prieduch klimatizácie na palubnej doske. „Lowcost“ sa ale nakoniec nekonal. A to bol asi hlavný dôvod, prečo predaje Cactusu nikdy nenaplnili pôvodné očakávania. Napriek originalite, ktorú reprezentovali ochranné prvky Airbump či dizajn kabíny inšpirovanej nábytkovým dizajnom, si nedokázal nájsť v Európe ročne viac ako 80 000 zákazníkov.

Jeho najlepším výsledkom bolo 78 888 kusov v roku 2015, potom ale registrácie klesli na 71 378 kusov a v roku 2017 na 56 245 kusov. Predvlani sa Citroën pokúsil oživiť záujem veľkou modernizáciu. V súvislosti s ukončením výroby pôvodného Citroënu C4, premenil Cactus doslova z večera do rána na konvenčnejší hatchback. Tým však Cactus prišiel o svoju DNA. A hoci mal mať k dispozícii aj klientelu C4, predaje ďalej stagnovali. Vlani sa z neho predalo len 52 600 exemplárov. O tomto roku radšej pomlčme.

V Paríži tak nad Cactusom vyniesli rýchly rozsudok. Automobilka oznámila, že s okamžitou platnosťou končí s jeho výrobou, teda len po šiestich rokoch produkcie. A to bez nástupcu. Udržiavať ho pri živote jednoducho nemalo význam. Aj kvôli prísnejším emisným normám. Stará, len mierne upravená platforma z Citroënu C3, ktorú si Cactus požičal, totiž neumožňovala zástavbu žiadnych alternatívnych pohonov. V budúcnosti by tým Cactus už len kazil emisný priemer značky, a vlastne celého koncernu PSA.

Počítať nemohol ani s modernými asistenčnými systémami, ktoré sú dnes podmienkou pre 5-hviezdičkové hodnotenie v crashtestoch Euro NCAP. Cactus tak končí svoju relatívne krátku púť. A hoci nemožno hovoriť o úplnom fiasku, o úspechu tiež nie. V ponuke by ho mal čiastočne zastúpiť nový Citroën C4, postavený na modernej platforme e-CMP, ktorá dovoľuje montáž naftového, benzínového aj čisto elektrického pohonu. To ale zároveň znamená vyššiu cenu, takže štafetu po Cactuse nový C4 určite neprevezme.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Citroën C4 Cactus #Citroen
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek