Spolupráca nemeckého Volkswagenu a amerického Fordu naberá prvé obrysy. Na svet sa pomaličky prediera nástupca pikapu Amarok. Ten nebude mať so svojím predchodcom absolútne nič spoločné. Postavia ho totiž na platforme novej generácie Fordu Ranger, ktorý sa predstaví už na budúci rok. Amarok má nasledovať o rok neskôr. V každom prípade sa chce Volkswagen vyhnúť chybe, ktorú spravil Mercedes-Benz s pikapom triedy X. Ten totiž doplatil na prílišnú vizuálnu podobnosť s Nissanom Navara, na ktorého platforme bol postavený.
Ako vieme, trieda X zákazníkov nezaujala, a tak sa stala v extrémne krátkom čase minulosťou. Volkswagen sa preto snaží, aby mal nový Amarok autentický dizajn. Nasvedčuje tomu aj prvá oficiálna skica. A keďže vidí veľkú príležitosť na austrálskom trhu, ktorý patrí k veľkým trhom pre pikapy, do Austrálie už vyslal dizajnérov. Amarok a Ranger budú však konkurentmi na viacerých trhoch. Napríklad v Afrike a v Južnej Amerike. Otázka, či si VW trúfne aj na USA, mekku pikapov, ostáva otvorená.
V každom prípade má nemecká automobilka názov Amarok za Atlantikom chránený. A aj by sa tam mal vyrábať v závode Fordu v Michigane, kde dnes schádza z montážnych liniek Ranger. Kým dizajn bude odlišný, techniku budú oba modely zdieľať. K dispozícii má byť dvakrát preplňovaný naftový 4-valec s objemom dvoch litrov z dielne Fordu, ale aj výkonnejší 3-litrový dieselový 6-valec. Zvažuje sa aj ostrá verzia Amarok R, ktorá by vytvorila alternatívu k Rangeru Raptor. Vylúčená však nie je ani možnosť elektrifikovanej verzie.