Poisťovňa vychádzala z 50-tisíc servisných zásahov na autách s priemerným vekom päť rokov. Auto nazvala Monster Mk1 a ak by ste ho mali nebodaj v garáži, každý mesiac by ste len na opravy dali 2 500 libier a do servisu by ste museli chodiť päťkrát častejšie ako s bežným autom. A to nehovoríme o tom, že by ste s ním mali každý mesiac jednu haváriu.
Princíp tvorby tohto zlého sna bol jednoduchý. Poisťovňa ho proste poskladala z najporuchovejších súčiastok desiatich modelov áut. So štyrmi z nich by ste museli navštíviť servis každý rok a len oprava jednej z nich by vás vyšla na 7-tisíc libier.
Čo je najprekvapujúcejšie, Monster MK1 nie je poskladané zo súčiastok talianskych či kórejských automobilov, ku ktorým vládne nedôvera v kvalitu, ale z väčšej časti z komponentov vozidiel renomovaných výrobcov. Podvozok si Monster Mk1 požičal priamo z ikony BMW M3. Až 40 percent ich musí ísť do servisu z dôvodu poškodenia náprav. Konkurujú im brzdy z Audi A8. Do servisu putuje ročne až pätina Á-osmičiek práve kvôli brzdám. Zapaľovanie „dodal“ Mercedes Viano. Z nemeckej krvi je aj klimatizácia Seatu Alhambra a kúrenie zo Seatu Toledo.
Švédske Volvo sa zas môže „pýšiť“ dodávkami poruchového riadenia z kupé kabrioletu C70. Briti vyvinuli pre Monster Mk1 prevodovku z Land Roveru Freelander, s ktorou musíte navštíviť servis aspoň raz ročne, ale tiež motor z roadsteru MG FT. Každý štvrtý trápia problémy s pohonom. Ako inak, dodávky elektroniky si nenechal ujsť Renault s „preslávenými“ štartovacími kartami modelu Mégane. Až 40 percent zákazníkov hlási ročne poruchu na elektrickom systéme.
Z čoho je Monster MK1 | |
---|---|
Model | Komponent |
Audi A8 | Brzdy |
BMW M3 | Podvozok |
MG TF | Motor |
Land Rover Freelander | Prevodovka |
Mercedes Viano | Zapaľovanie |
Renault Mégane | Elektronika |
SEAT Alhambra | Klimatizácia |
SEAT Toledo | Kúrenie a ventilácia |
Volvo C70 | Riadenie |