VW: Koncern sa zatiaľ nerozpadá. Lambo aj Ducati zostanú v ‘košiari‘

17.12.2020 16:00

Špekulácie o predaji viacerých značiek koncernu Volkswagen sa ukazujú, aspoň zatiaľ, ako predčasné. Dozorná rada totiž potvrdila ich zotrvanie v portfóliu. Bentley ale zamieri pod krídla Audi. Osud Bugatti je nejasný.

Lamborghini aj Ducati ostávajú súčasťou...
Lamborghini aj Ducati ostávajú súčasťou koncernu Volkswagen. Potvrdila to dozorná rada. Autor: VW

Šéf Volkswagenu Herber Diess prisľúbil, že ešte do konca tohto roka oznámi zásadné zmeny v reorganizácii koncernu. Podľa neho je totiž megalomanská podoba, ktorú stvoril ešte Ferdinand Piech, do budúcna neudržateľná. „Neustále preberáme naše portfólio, zvlášť v tejto fáze, keď sa automobilový priemysel razantne mení. Na trhu sa objavujú trhliny a my sa musíme pýtať, čo táto transformácia znamená pre jednotlivé časti koncernu. Každá značka je teraz posudzovaná podľa nových kritérií, je tu nový priestor pre manévrovanie a každá si musí nájsť svoje miesto,“ uviedol prednedávnom Diess.

Zvnútra koncernu navyše presakovali informácie o pláne predaja značiek Bugatti, Lamborghini a Ducati. Alebo aspoň o vstupe Lamborghini na burzu, tak ako to urobil Fiat s Ferrari. Získané prostriedky mali byť investované do vývoja elektromobilov a znižovania emisií. Nakoniec sa ale zemetrasenie v značkovom portfóliu Volkswagenu nekoná. Dozorná rada sa zhodla, že Lamborghini aj Ducati majú ostať súčasťou koncernu. Môže však ísť len o dočasné rozhodnutie, pretože pandémia koronavírusu nevytvára vhodné prostredie na výhodné transakcie. Ani vstup Lamborghini na burzu by nemusel byť v súčasnosti ekonomickým ternom.

Osud Bugatti ostáva nejasný. Dozorná rada sa totiž na jeho tému nevyjadrila, no ani nepoprela špekulácie o zámere predaja slávnej molsheimskej značky chorvátskemu výrobcovi elektrických superšportov Rimac, výmenou za väčšinový podiel v tejto inovatívnej spoločnosti. Zato koncern potvrdil prechod britskej divízie Bentley pod krídla Audi. Dozorná rada si od tohto kroku sľubuje užšiu spoluprácu v oblasti elektrifikácie ponuky. Napokon, nie je tajomstvom, že Bentley plánuje od roku 2030 vyrábať len batériové vozidlá. Techniku by malo čiastočne zdieľať práve s Audi, ktoré vedie „elektrifikačný“ program Artemis.

Jeho výsledkom má byť čisto elektrický nástupca vlajkovej lode Audi A8. Túto architektúru by teda zdieľal s Audi v blízkej budúcnosti práve Bentley, možno pre nepriameho nástupcu Mulsanne. Ďalšiu elektrickú platformu PPE (Premium Platform Electric), ktorá je výsledkom spolupráce Audi s Porsche, by zas Bentley mohol využiť pri menších modeloch Continental GT a Flying Spur. Nateraz sa teda veľké zmeny v koncernovom košiari nedejú. Dozorná rada navyše vyjadrila plnú podporu súčasnému šéfovi Herbertovi Diessovi a jeho reformám, smerujúcim k prechodu k elektromobilom a transformácii VW na viac technologicky orientovanú spoločnosť.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#VW #Volkswagen #Lamborghini #Ducati #Bugatti #Bentley
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek