Šéf Volkswagenu Herber Diess prisľúbil, že ešte do konca tohto roka oznámi zásadné zmeny v reorganizácii koncernu. Podľa neho je totiž megalomanská podoba, ktorú stvoril ešte Ferdinand Piech, do budúcna neudržateľná. „Neustále preberáme naše portfólio, zvlášť v tejto fáze, keď sa automobilový priemysel razantne mení. Na trhu sa objavujú trhliny a my sa musíme pýtať, čo táto transformácia znamená pre jednotlivé časti koncernu. Každá značka je teraz posudzovaná podľa nových kritérií, je tu nový priestor pre manévrovanie a každá si musí nájsť svoje miesto,“ uviedol prednedávnom Diess.
Zvnútra koncernu navyše presakovali informácie o pláne predaja značiek Bugatti, Lamborghini a Ducati. Alebo aspoň o vstupe Lamborghini na burzu, tak ako to urobil Fiat s Ferrari. Získané prostriedky mali byť investované do vývoja elektromobilov a znižovania emisií. Nakoniec sa ale zemetrasenie v značkovom portfóliu Volkswagenu nekoná. Dozorná rada sa zhodla, že Lamborghini aj Ducati majú ostať súčasťou koncernu. Môže však ísť len o dočasné rozhodnutie, pretože pandémia koronavírusu nevytvára vhodné prostredie na výhodné transakcie. Ani vstup Lamborghini na burzu by nemusel byť v súčasnosti ekonomickým ternom.
Osud Bugatti ostáva nejasný. Dozorná rada sa totiž na jeho tému nevyjadrila, no ani nepoprela špekulácie o zámere predaja slávnej molsheimskej značky chorvátskemu výrobcovi elektrických superšportov Rimac, výmenou za väčšinový podiel v tejto inovatívnej spoločnosti. Zato koncern potvrdil prechod britskej divízie Bentley pod krídla Audi. Dozorná rada si od tohto kroku sľubuje užšiu spoluprácu v oblasti elektrifikácie ponuky. Napokon, nie je tajomstvom, že Bentley plánuje od roku 2030 vyrábať len batériové vozidlá. Techniku by malo čiastočne zdieľať práve s Audi, ktoré vedie „elektrifikačný“ program Artemis.
Jeho výsledkom má byť čisto elektrický nástupca vlajkovej lode Audi A8. Túto architektúru by teda zdieľal s Audi v blízkej budúcnosti práve Bentley, možno pre nepriameho nástupcu Mulsanne. Ďalšiu elektrickú platformu PPE (Premium Platform Electric), ktorá je výsledkom spolupráce Audi s Porsche, by zas Bentley mohol využiť pri menších modeloch Continental GT a Flying Spur. Nateraz sa teda veľké zmeny v koncernovom košiari nedejú. Dozorná rada navyše vyjadrila plnú podporu súčasnému šéfovi Herbertovi Diessovi a jeho reformám, smerujúcim k prechodu k elektromobilom a transformácii VW na viac technologicky orientovanú spoločnosť.