Audi e-tron GT. V Böllinger Höfe už vyrábajú novú elektrickú ‘raketu‘

Nové elektrické 4-dverové kupé ešte nestihlo svetovú premiéru, no jeho produkcia už beží v novej manufaktúre Audi neďaleko Neckarsulmu. Schádzať z liniek tu bude spolu so superšportom R8, a to napriek tomu, že bližšie má k Porsche Taycan.

18.12.2020 12:00
debata
Závod v Böllinger Höfe bol otvorený v roku... Foto: Audi
Audi e-tron GT - výroba Böllinger Höfe Závod v Böllinger Höfe bol otvorený v roku 2014. Doteraz v ňom vyrábali superšport Audi R8. Teraz na linkách pribudne e-tron GT.

Do roku 2025 chce mať Audi na trhu päť elektrických modelov. Tým najbližším sa po známom SUV e-tron stane dlho avizované 4-dverové kupé e-tron GT. Jeho koncept sme videli už pred dvoma rokmi. Teraz ale ide do tuhého, pretože Audi spustí predaj novinky na jar budúceho roka. A aby vedelo uspokojiť záujemcov, sérovú produkciu odštartovalo ešte pred oficiálnou svetovou premiérou. Prebiehať bude v jednom z najnovších závodov Audi – v manufaktúre Böllinger Höfe, neďaleko Neckarsulmu.

Nové 4-dverové kupé poznáme zatiaľ len v podobe... Foto: Audi
Audi e-tron GT Concept - 2018 Nové 4-dverové kupé poznáme zatiaľ len v podobe konceptu z roku 2018. Ten bol však natoľko realistický, že sériová verzia sa od neho bude líšiť len minimálne.

Podnik bol otvorený v roku 2014 po tom, čo sa na jeho linky presťahovala prvá generácia superšportu R8. Nové Audi e-tron GT sa tak stáva prvým čisto elektrickým Audi, ktoré bude mať výrobu situovanú v Nemecku. SUV e-tron totiž schádza z liniek jeho belgického závodu. Manufaktúra v Böllinger Höfe sa môže pýšiť neutrálnou bilanciou oxidu uhličitého, napríklad vďaka výrobe elektrickej energie a tepla spaľovaním bioplynu, alebo uzavretému kolobehu hliníka. Ekologická bola aj príprava sériovej výroby, ktorá prebiehala bez prítomnosti fyzických prototypov.

Pripomeňme, že novinka Audi bude technologicky spriaznená s Porsche Taycan. Realistický koncept s dĺžkou 4 960 mm a výškou len 1 380 mm poháňali dva elektromotory so spoločným výkonom 434 kW. O dojazd 400 km sa starali podlahové batérie s kapacitou 90 kWh. Audi e-tron GT Concept zrýchľovalo na stovku za 3,5 sekundy a dosiahlo maximálnu rýchlosť 240 km/h. Vďaka 800 V elektrickej sústave dokázalo načerpať 80 % kapacity akumulátorov za 20 minút. Technika sériového e-tronu GT sa už asi veľmi líšiť nebude.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #elektromobily #výroba áut #Audi e-tron #Audi e-tron GT
Články podľa značiek